اخبار محرمانه
واکسیناسیون کرونا برای همه اقشار روسیه آغاز شد
دوشنبه 29 دي 1399 - 11:54:53
اخبار محرمانه - ایرنا / واکسیناسیون گسترده کرونا برای همه اقشار مردم روسیه و با برنامه ریزی واکسن برای 60 درصد شهروندان این کشور از امروز ( دوشنبه) آغاز شد.
امروز (دوشنبه) واکسیناسیون کرونای همه مردم روسیه در سراسر مناطق این کشور 146 میلیون نفری آغاز و برای این منظور محموله های واکسن به 85 جمهوری و استان روسیه تحویل شده است.
ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه هفته گذشته در جلسه هیات دولت روسیه دستور داد تا واکسیناسیون کرونا برای همه اقشار مردم این کشور از هفته جاری آغاز شود و تمام زیرساخت ها را برای این منظور باید آماده کرد.
مرحله نخست واکسیناسیون کرونا در مسکو با واکسن اسپوتنیک وی از روز 5 ماه دسامبر سال 2020 (15 آذر ماه) و در سراسر روسیه از روز 15 همان ماه (25 آذر) با توزیع یک و نیم میلیون دوز واکسن اسپوتنیک روی پزشکان و معلمان آغاز شد.
واکسیناسیون کرونا در روسیه بطور رایگان انجام می گیرد و افراد داوطلبانه واکسینه می شوند. 
در زمان حاضر واکسیناسیون کرونا در روسیه فقط با واکسن اسپوتنیک وی صورت می گیرد و برای این منظور دو میلیون دوز واکسن تولید و در مناطق روسیه توزیع شده است و انتظار می رود در ماههای آینده ظرفیت تولید این واکسن در روسیه به 10 میلیون دوز در ماه برسد.
این واکسن با مشارکت صندوق سرمایه گذاریهای مستقیم روسیه (تشکیلات دولتی تامین کننده مالی طرح های سرمایه گذاری) ساخته شده است و در ماه اوت سال 2020(مرداد) به ثبت رسید.
«اپی واک کرونا» که واکسن دوم کرونا است در اواسط ماه اکتبر جاری(مهر) ثبت شد و تولید انبوه این واکسن از آبان ماه گذشته در مرکز علمی- پژوهشی «وکتور» در نووسیبیرسک این کشور آغاز شده است.
در مرحله آزمایش انسانی این واکسن 40 هزار داوطلب ازجمله افراد با سن بالای 60 سال و نیز افراد مبتلا به بیماری های مزمن شرکت می کنند.
انتظار می رود واکسن سوم کرونا در روسیه که در مرکز ویروس شناسی چوماکوف این کشور ساخته می شود، در ماه مارس آینده برای واکسیناسیون کرونا آماده شود. 
میخاییل موراشکو وزیر بهداشت روسیه هفته گذشته اعلام کرد که از اغاز ماه ژانویه جاری تاکنون 45 هزار دوز واکسن اپی واک کرونا برای تزریق در چارچوب واکسیناسیون ضدکرونا به مراکز درمانی تحویل شده است.
به گفته وی، این واکسن در زمان حاضر فقط به افراد داوطلب برای آزمایش انسانی و تحقیقات در این زمینه تزریق می شود و واکسیناسیون عمومی با این واکسن از اواخر ماه جاری میلادی یا ماه فوریه آغاز می شود و باید در همه مناطق روسیه این واکسن تزریق شود.
 میخاییل میشوستین نخست وزیر روسیه اعلام کرد براساس برنامه ریزی صورت گرفته در سال جاری 60 درصد مردم روسیه علیه کرونا واکسینه می شوند. 
در روسیه، 3 میلیون و 568 هزار نفر به کویید-19 مبتلا شده و 65 هزار و 566 نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.
در شبانه روز اخیر در این کشور 23 هزار و 600 نفر به بیماری کرونا مبتلا یا تست کرونای آنها مثبت بوده است و 481 نفر هم بر اثر این بیماری جان خود را ازدست داده اند.
در زمان حاضر حدود 500 هزار بیمار کرونایی در بیمارستان های روسیه بستری هستند.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/464710/واکسیناسیون-کرونا-برای-همه-اقشار-روسیه-آغاز-شد
بستن   چاپ