اخبار محرمانه
وزیر پاکستانی: فتوای رهبر ایران منبعی برای غلبه بر تفرقه است
چهارشنبه 24 دي 1399 - 23:02:50
اخبار محرمانه - ایرنا / وزیر امور مذهبی و تقریب ادیان پاکستان با قدردانی از نقش محوری مرجعیت ایران در جهت تقویت وحدت و مقابله با فرقه گرایی، فتوای حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی را منبع الهام برای غلبه بر پدیده تکفیر و جلوگیری از فرقه گرایی دانست.
«پیر نورالحق قادری» وزیر فدرال امور مذهبی و هماهنگی ادیان پاکستان روز چهارشنبه در اسلام‌آباد میزبان «سید محمدعلی حسینی» سفیر ایران در این کشور بود.
طرفین طیف گسترده‌ای از موضوعات مربوط به روابط دوجانبه ایران و پاکستان، وحدت جهان اسلام، تقویت انسجام و اتحاد میان ملل اسلام علیه طرح‌های دشمنان و تلاش قدرت‌های استکباری برای برافروختن آتش تفرقه، همکاری در حوزه‌های دینی، فرهنگی و قرآنی و همچنین ترویج تعاملات میان مردم دو کشور و تقویت گردشگری مذهبی را مورد بحث و بررسی قرار دادند.
سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاکستان و وزیر امور مذهبی این کشور با اشاره به ثبات قدم دو کشور همسایه در برابر توطئه دشمنان مشترک و گام‌های هماهنگ برای خنثی‌سازی طرح دشمنان وحدت، بر لزوم تقویت جبهه مشترک علیه پدیده اسلام هراسی، تکفیر و افراط گرایی تاکید کردند.
وزیر امور مذهبی پاکستان با تاکید بر دوستی ناگسستنی و محبت و علاقه مردم این کشور به ملت جمهوری اسلامی ایران، گفت: نیازی به طرح دلایل برای پیوند قوی میان دو ملت برادر نیست زیرا ایران و پاکستان همواره و در هر شرایطی کنار یکدیگر ایستاده و با یاری هم توطئه عوامل خارجی برای ایجاد سوء تفاهم میان دو کشور را خنثی کرده‌اند.
وی از انقلاب اسلامی به عنوان نوید زندگی جدید برای ملت‌های مسلمان یاد کرد و افزود: پس از پیروزی انقلاب در ایران، دشمنان دو کشور سعی در تخریب روابط و اعتماد متقابل دو کشور داشتند که خوشبختانه هیچ گاه این آرزوی دشمنان برآورده نشد.
نورالحق قادری اظهار داشت: در طول چهار دهه اخیر همزمان که جمهوری اسلامی ایران با تحریم‌ها و دسیسه‌های قدرت‌های استکباری مواجه بود، پاکستان نیز چنین چالش‌هایی را تجربه کرد اما دو کشور دوست و همسایه محکم و ثابت قدم در برابر این مشکلات مقاومت کردند.
وی افزود: ایران و پاکستان هیچ گاه شاهد اختلاف میان یکدیگر نبوده‌اند و اگر سوء تفاهمی نیز ایجاد شده باشد دو کشور مانند یک برادر و عضو یک خانواده به حل فوری و سازنده آن اهتمام داشته‌اند.
وزیر امور مذهبی پاکستان توطئه فرقه گرایی، نفاق و برافروختن آتش تفرقه را معضلی جدی‌تر از توطئه‌های مشترک آمریکایی-صهیونیستی دانست و بر لزوم برداشتن گام‌های هماهنگ برای مقابله با توطئه دشمنان وحدت و اهتمام راهکارهای موثر به ویژه از سوی ایران و پاکستان تاکید کرد.
وی گفت: پاکستان همواره بر ترویج برادری، دوستی و اعتدال میان ملل اسلامی تلاش کرده و عمران‌خان نخست وزیر این کشور نیز با همین نگرش برای کمک به بهبود تنش‌ها در منطقه و میانجیگری بین ایران و عربستان تلاش کرد که هدف اصلی آن جلوگیری از منفعت دشمنان مشترک از این اختلافات بود.
پیرنورالحق قادری به وضعیت اسفناک در کشورهای اسلامی در خاورمیانه جنگ یمن، اوضاع سوریه، لیبی و عراق اشاره کرد و گفت: این موارد باعث ضربه به جهان اسلام از درون شده است.
وی از برخی تلاش‌ها برای برافروختن آتش فرقه گرایی در پاکستان و ایجاد درگیری‌های خونین میان جامعه شیعیان و اهل تسنن در این کشور و حرکت فوری دولت و جامعه مذهبی برای خنثی‌سازی آن گفت و افزود: هرچند برخی عوامل باعث ایجاد تنش در جامعه شدند اما خوشبختانه تفاهم علمای پاکستانی جلوی این توطئه را گرفت.
تمجید از نقش علمای ایران در وحدت مسلمانان
وزیر امور مذهبی پاکستان با یادآوری دیدار خود با علمای ارشد این کشور با مرحوم آیت الله تسخیری در شهر لاهور که مربوط به سفر چند سال پیش این عالم فقید به پاکستان می‌شود، گفت: زمانی که از ایشان درباره دسیسه افراط گرایان و دشمنان وحدت برای توهین به مقدسات پرسیدم، مرحوم آیت الله تسخیری گفتند که اینها همه مزدوران استعمار هستند.
وی با قدردانی از نقش محوری مرجعیت و جامعه روحانیت جمهوری اسلامی ایران برای ترویج وحدت و برائت از تلاش‌های ضداسلامی، افزود: ما قدردان فتوای تاریخی آیت الله خامنه‌ای رهبر عالی ایران مبنی بر حرام بودن توهین به مقدسات هستیم و فتوای ایشان همواره در برنامه‌های مهم وزارت امور مذهبی مطرح و حتی به سه زبان اردو، عربی و انگلیسی نیز پخش شده است.
وزیر امور مذهبی پاکستان در واکنش به فیلم ضدتقریبی بانوی بهشت، مواضع رسمی دولت ایران و مرجعیت این کشور را همسو با مواضع دولت و روحانیون پاکستان دانست و گفت: ساخت این فیلم اقدامی علیه وحدت است و ما برای روشنگری درباره این توطئه با علمای کشورمان در تماس هستیم و از نخست وزیر پاکستان نیز درخواست کردیم که از کانال‌های دیپلماتیک این موضوع را با دولت انگلیس مطرح کند.
وی افزود: پاکستان از سازمان همکاری اسلامی می‌خواهد تا مجمعی را با حضور نمایندگانی از تمامی اعضای این سازمان تشکیل دهد تا به طور ویژه اقداماتی از قبیل تولید و اکران فیلم‌های ضداسلامی را برای جلوگیری از انجام آن، رصد کند.
تلاش‌های دشمنان ایران و پاکستان محکوم به شکست است
سفیر کشورمان نیز با قدردانی از مواضع قاطع عمران‌خان نخست وزیر پاکستان علیه اسلام هراسی به ویژه مخالفت صریح با توطئه سازش با رژیم صهیونیستی گفت: دین اسلام محور اصلی دوستی، مودت و تعامل میان دو ملت و دو کشور دوست و برادر ایران و پاکستان است.
سید محمدعلی حسینی افزود: مشترکات قوی ایران و پاکستان باعث می‌شود تا جلوی هرگونه پیشامد سوء تفاهم میان دو کشور گرفته شود و حتی در صورت بروز هرگونه مسئله‌ای سریعاً با مذاکره و گفت وگو نسبت به مرتفع‌سازی آن اقدام می‌شود.
وی محبت و تعامل میان دو ملت و مسوولین ایران و پاکستان را عامل وحدت و دوستی یکدیگر دانست و اظهار داشت: تلاش دشمنان مشترک ایران و پاکستان برای ایجاد سوء تفاهم همواره ناکام مانده و در هر زمان محکوم به شکست است.
حسینی یادآور شد: طی ماه‌های گذشته ما شاهد برخی تلاش‌ها در پاکستان برای برافروختن آتش فرقه گرایی بودیم اما مدیریت حاکمیت پاکستان و شخص وزیر باعث شکست دشمنان اسلام شده و این توطئه در نطفه خفه شد.
وی اکران یک اثر سینمایی به نام بانوی بهشت را جدیدترین توطئه قدرت‌های خارجی با هدف دامن زدن به اختلافات فرقه‌ای و تخریب فضای صلح و برادری میان مسلمانان توصیف کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران هر اقدامی را که باعث تفرقه باشد، خیانت به ساحت مقدس و نورانی نبی مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) می‌داند.
سفیر ایران در پاکستان با اشاره به پدیده شوم تکفیر و جایگاه مهم فتوی رهبر معظم انقلاب اسلامی مبن بر حرام شرعی دانستن تکفیر، افزود: مرجعیت ایران حدود 5 سال قبل به صراحت تولید این فیلم را تحریم کرد و حتی تماشای آن را نیز حرام قرار دادند.
وی افزود: مطابق فتوای حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای، تکفیر و توهین به مقدسات خدمت به اردوگاه کفر، شرک و خیانت به اسلام است.
حسینی گفت: امروز 13 ژانویه یادآور سفر تاریخی حضرت آیت الله خامنه‌ای به پاکستان در 35 سال پیش در قامت رئیس جمهوری اسلامی ایران و سخنرانی ایشان در شهر لاهور است که ایشان پیام وحدت را از طرف امام خمینی (ره) بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران به ملت پاکستان ابلاغ و فرمودند: ‌ای علمای پاکستان! شما که همدستی قدرت‌های بزرگ را برای مقابله‌ با قرآن و معارضه‌ با اسلام می‌بینید، شما که می‌بینید شرق و غرب دست به دست هم داده‌اند تا ملت اسلام را قطعه قطعه کنند، شما علی‌رغم اختلافات فرقه‌ای و اختلافات سلیقه‌ای و اختلافات جغرافیائی و قومیتی دست به دست هم بدهید، شیعه و سنی یکدست بشوید، یک مشت بشوید در مقابل دشمنان اسلام.
وی با قدردانی از تلاش‌های دولت پاکستان به ویژه نخست وزیر این کشور برای تنش زدایی میان ایران و عربستان، گفت: جمهوری اسلامی و تمامی مقامات آن از تلاش میانجیگری عمران‌خان قدردانی و از آن حمایت کردند و ما امیدواریم که دولت سعودی به این نتیجه برسد که پاسخ سازنده و مثبتی به پیشنهاد نخست وزیر پاکستان بدهد.
حسینی به فعالیت‌های فرهنگی نمایندگی فرهنگی سفارت ایران در اسلام‌آباد با محور وحدت اسلامی و با همکاری شورای هنرهای ملی پاکستان و برگزاری مسابقات در این زمینه پرداخت و از آمادگی سفارت کشورمان برای همکاری با وزارت امور مذهبی پاکستان جهت برگزاری محافل قرآنی و دعوت از قاریان ممتاز دو کشور خبر داد.
وزیر امور مذهبی پاکستان نیز در پایان این نشست از بهره برداری از ظرفیت قوی دو کشور همسایه در حوزه‌های فرهنگی، قرآن و آگاهی بخشی به جامعه درباره وحدت و مقابله با تفرقه تاکید کرد.
وی افزود: پیش نویس لایحه سیاست جدید زیارتی این وزارتخانه در کابینه دولت پاکستان در دست بررسی است و انتظار می‌رود تا هفته آینده تصویب و برای اجرا به نهادهای ذی ربط سپرده شود.
هدف اصلی تدوین سیاست جدید تسهیل سفرهای زیارتی اتباع پاکستانی به ایران و عراق است و ما نگاه رو به جلو به همکاری و مساعدت ایران برای خدمت به زائرین و آسان شدن سفرهای آنان به ویژه در مسیرهای زمینی، داریم.

اخبار محرمانه


http://www.SecretNews.ir/fa/News/462365/وزیر-پاکستانی--فتوای-رهبر-ایران-منبعی-برای-غلبه-بر-تفرقه-است
بستن   چاپ