اخبار محرمانه
برگزاری جلسه استیضاح در مجلس نمایندگان؛ مقدمات عزل ترامپ فراهم شد
چهارشنبه 24 دي 1399 - 21:12:11
اخبار محرمانه - آخرین خبر / مجلس نمایندگان آمریکا هم اکنون به قطعنامه‌ای رأی داد که ترامپ را به تشویق به شورش متهم می کند؛ بر این اساس مقدمات دومین استیضاح وی فراهم شد.
به گزارش مهر، نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، شامگاه سه‌شنبه نام 9 عضو دموکرات مجلس نمایندگان را برای هدایت محکمه استیضاح دونالد ترامپ معرفی کرد.
مجلس نمایندگان آمریکا هم اکنون به قطعنامه‌ای رأی داد که در آن ترامپ را به تشویق به شورش متهم می‌کند.
بر اساس آنچه از روند برگزاری استیضاح امروز ترامپ در مجلس نمایندگان آمریکا که به صورت زنده از «سی اِسپَن» در حال پخش است، بر می‌آید؛ اکنون مقدمات عزل ترامپ به صورت استیضاح آن هم برای بار دوم فراهم شده است.
واکنش‌ها به استیضاح ترامپ
جیم مگ‌فورن نماینده دموکرات اظهار کرد: ترامپ آزادی آمریکا را به خطر می‌اندازد و هر چه ترامپ بیشتر در کاخ سفید بماند، آزادی ما بیشتر به خطر می‌افتد، او باید در برابر اقداماتی که انجام داده پاسخگو باشد.
همچنین نمایندگان جمهوری خواه اعلام کردند: استیضاح ترامپ ما را متحد می‌کند، هر آن کسی که به کنگره حمله کرده باید در برابر قانون قرار بگیرد/ ما نمی‌دانیم اقدام بعدی ترامپ چیست و چه می‌خواهد بکند و یا چه جنگی به راه بیندازد؟!
جودی شو دیگر نماینده جمهوری‌خواه اظهار کرد: نیاز به استیضاح ترامپ فوری است، او باید مسئول اقداماتش باشد.
رودنی دیوس نماینده جمهوری خواه گفت: آنچه که هفته گذشته شاهد آن بودیم به دشمنان ما نشان داد که چگونه باید به ما حمله کنند.
استنی هوئر اظهار کرد: ترامپ سوگند خود در حفاظت از کشور را شکسته است /اقدامات ترامپ نیاز به واکنش‌های فوری دارد/ هیچ وقت، برای انجام کار درست دیر نشده است.
اسمیث نماینده جمهوری خواه هم اظهار کرد: استیضاح اوضاع آمریکا را بدتر می‌کند، لطفا مردم را بر سیاست ترجیح دهید. بیایید به حرف مردم گوش بدهیم. این استیضاح کشور ما را بیش از گذشته از هم گسیخته می‌کند.
ماجرا از کجا آغاز شد؟
در روز 6 ژانویه (17 دی)، طرفداران ترامپ که همچنان مدعی تقلب در انتخابات 2020 هستند؛ به ساختمان کنگره حمله کردند تا مانع از تائید پیروزی بایدن شوند.
این اقدام حاکی از شکاف عمیق در جامعه آمریکا است و در عین حال، نشانه‌ای از زوال و انحطاط لیبرال دموکراسی ادعایی در ایالات متحده تلقی شد.
نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا دوشنبه هفته جاری در سخنانی اعلام کرد: نمایندگان دموکرات از «مایک پنس» می خواهند تا ظرف مدت 24 ساعت پس از تصویب قانون متمم 25 ام قانون اساسی به آن پاسخ دهد. مجلس نمایندگان قانون متمم 25 ام را مورد ملاحظه قرار خواهد داد؛ اما پس از موعد مقرر، اقدام بعدی آوردن پرونده استیضاح ترامپ به صحن مجلس است. رئیس جمهور یک تهدید قریب الوقوع برای قانون اساسی، کشور و مردم آمریکا است و باید فوراً از سمت خود برکنار شود. رئیس جمهور اهداف ضد آمریکایی دارد که هدف آن براندازی دموکراسی است. مجلس نمایندگان به لایحه‌ای که خواستار فعال سازی متمم 25 برای برکناری رئیس جمهور است رأی خواهد داد.
در یورش ناگهانی معترضان به نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به داخل کنگره این کشور 5 تن کشته شدند که به گفته پلیس، تمام کشته شدگان از طرفداران دونالد ترامپ بودند. همچنین تاکنون پلیس آمریکا 52 نفر را در این اعتراضات بازداشت کرده است.
اگر مجلس نمایندگان به استیضاح رای دهد چه می‌شود؟
در صورتی که استیضاح ترامپ رای بیاورد، او تنها رئیس جمهور آمریکا خواهد بود که 2 بار و از 2 مجلس متفاوت استیضاح شده است.
اگر امروز مجلس نمایندگان به طرح استیضاح رای مثبت دهد مرحله بعد آغاز محاکمه ترامپ در سنای آمریکا خواهد بود که می‌تواند اوایل هفته آینده آغاز شود.
در استیضاح قبلی سناتورها با اکثریت او را از اتهامات تبرئه کردند، اما این بار وضعیت متفاوت است.
برخی از سناتورها تا کنون اقدامات ترامپ را محکوم و خواهان استعفای او شده‌اند. میچ مک کانل رهبر اکثریت سنا به گزارش رسانه‌ها به طور خصوصی گفته است که با استیضاح ترامپ موافق است.
چناچه ترامپ استیضاح شود از شرکت کردن در دوره بعدی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نیز محروم خواهد شد.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/462302/برگزاری-جلسه-استیضاح-در-مجلس-نمایندگان؛-مقدمات-عزل-ترامپ-فراهم-شد
بستن   چاپ