اخبار محرمانه
حسین کنعانی‌مقدم: اصلاح‌طلبان بلوف می‌زنند/ اصلاح‌طلبان با کارگزاران به وحدت نمی‌رسند/ کارگزاران همراه با نیروهای نزدیک به دولت با یک نامزد وارد انتخابات می‌شوند
چهارشنبه 24 دی 1399 - 12:07:45 PM
اخبار محرمانه - حسین کنعانی‌مقدم گفت: اصلاح‌طلبان با یک نامزد متعلق به خودشان وارد انتخابات می‌شوند و با کارگزاران به جمع‌بندی نمی‌رسند.
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین: گروه سیاست مثلث‌آنلاین: وضعیت اصلاح‌طلبان روزبه‌روز پیچیده‌تر می‌شود؛ به خصوص آنکه در چندوقت اخیر شاهد مشاجرات لفظی میان دو طیف چپ و راست این جبهه سیاسی بوده‌ایم اما همه اینها چه تأثیری در روند انتخابات1400 می‌گذارد و آیا می‌توان گفت که در انتخابات سال آینده باید شاهد جدایی کامل کارگزاران از اصلاح‌طلبان باشیم؟
حسین کنعانی‌مقدم، فعال سیاسی درباره تحرکات انتخاباتی اصلاح‌طلبان به «مثلث‌آنلاین» گفت: «عدم حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس یازدهم یک تاکتیک انتخاباتی بود برای اینکه مشکلات کشور بر گردن مجلس اصولگرای یازدهم انداخته شود تا اصلاح‌طلبان در چنین فضایی خودشان را برای انتخابات ریاست‌جمهوری1400 آماده کنند؛ به بیان دیگر گرچه اصولگرایان توانستند در انتخابات مجلس پیروز شوند اما اصلاح‌طلبان از این فرصت استفاده کردند تا در انتخابات1400 حاضر شوند».
او ادامه داد: «اصلاح‌طلبان بلوف می‌زنند که اگر چنان نشود و چنین نشود در انتخابات حاضر نمی‌شویم. آنها با مطرح‌کردن موضوعات حاشیه‌ای مانند بررسی صلاحیت‌ها یا کم‌بودن اختیارات ریاست‌جمهوری یا آنکه در فضایی غیررقابتی قرار داریم، می‌خواهند بازارگرمی‌ کنند. فارغ از اینها آنچه امروز باید به عنوان یک دغدغه عمومی در عالم سیاست مطرح باشد، احتمال مشارکت پایین مردم در انتخابات است که امروز هم اصولگرایان هم اصلاح‌طلبان وظیفه دارند مردم را تشویق به حضور در انتخابات کنند».
این فعال سیاسی درباره اختلاف اصلاح‌طلبان بر سر چگونگی ورود به انتخابات و اینکه آیا حمایت کارگزاران از لاریجانی باعث به وجود آمدن اختلافات شدید انتخاباتی میان آنها خواهد شد یا نه، اظهار کرد: «به نظرم اصلاح‌طلبان با یک نامزد متعلق به خودشان وارد انتخابات می‌شوند و در مرحله اول به سمت ائتلاف با طیف موسوم به معتدلین و حتی کارگزاران نمی‌روند. کارگزاران و اعتدالیون هم با هم یک نامزد معرفی می‌کنند که اگر انتخابات به دور دوم برود، این احتمال وجود دارد که اصلاح‌طلبان با کارگزاران و اعتدالی‌ها ائتلاف کنند زیرا به هیچ‌وجه نمی‌خواهد در دور اول بدون هویت خود وارد انتخابات شوند؛ بنابراین به احتمال زیاد کارگزاران و اصلاح‌طلبان در کلیت راهشان در انتخابات از هم جدا باشد».
کنعانی‌مقدم در پایان در پاسخ به این پرسش که چرا اصلاح‌طلبان از یک سو می‌گویند رئیس‌جمهور از اختیارات کافی برخوردار نیست و از سوی دیگر نامزدهای متعدد برای انتخابات 1400 معرفی می‌کنند و این تناقض حکایت از چه دارد، گفت: «رئیس‌جمهور طبق قانون اساسی دارای بیشترین اختیارات در حوزه اجرایی است. رؤسای جمهوری که ناتوان از انجام وظایف خود هستند، از این حربه استفاده می‌کنند تا بگویند مشکلات به وجود آمده بر عهده ما نیست. اصلاح‌طلبان و آقای روحانی منظورشان از اختیارات در دست داشتن قدرت صلح و سازش با غربی‌هاست و وقتی رهبر انقلاب با این موضوع مخالفت می‌کنند، آنها می‌گویند که اختیارات رئیس‌جمهور کم است درحالی تعیین صلح و جنگ با رهبر انقلاب است و این موضوع عین متن قانون اساسی است. آقای روحانی تمایل دارد هر زمان که خواست برود با انگلیس و آمریکا به هر توافقی که می‌خواهد برسد و نه به رهبری پاسخگو باشد و نه به مجلس و وقتی چنین درخواست غیرقانونی محقق نمی‌شود دست به فرافکنی می‌زند. اصلاح‌طلبان هم با طرح موضوع کم‌بودن اختیارات رئیس‌جمهوری می‌کوشند تا از بار مسئولیت دولت شانه خالی کنند و در عین حال میل به قدرت هم دارند و همیشه سعی می‌کنند در انتخابات پیروز شوند».

http://www.SecretNews.ir/fa/News/461916/حسین-کنعانی‌مقدم--اصلاح‌طلبان-بلوف-می‌زنند--اصلاح‌طلبان-با-کارگزاران-به-وحدت-نمی‌رسند--کارگزاران-همراه-با-نیروهای-نزدیک-به-دولت-با-یک-نامزد-وارد-انتخابات-می‌شوند
بستن   چاپ