اخبار محرمانه
مصباحی‌مقدم: منع واردات واکسن آمریکایی نباید مساله‌ای سیاسی تلقی شود
چهارشنبه 24 دي 1399 - 11:57:45
اخبار محرمانه - مهر / عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: منع خرید واکسن کرونا از آمریکا و انگلیس کاملا علمی بوده و هیچ ارتباطی به منازعات سیاسی ایران و آمریکا ندارد.
حجت الاسلام غلامرضا مصباحی‌مقدم در گفتگو با مهر در رابطه با علمی بودن بیانات مقام معظم در خصوص ممنوعیت خرید واکسن کرونا از آمریکایی‌ها، اظهار داشت: بیانات رهبر معظم انقلاب در اینکه از آمریکا و انگلیس و همچنین از فرانسه واکسن خریداری نمی‌کنیم حکایت از بی‌اعتمادی نسبت به واکسنی که توسط این کشورها تولید می‌شود، دارد.
وی عنوان کرد: احیاناً این کشورها بنا دارند از ایرانی‌ها به عنوان نمونه آزمایش واکسن‌های خود استفاده کنند و این یک نقطه نظر کاملاً علمی و کارشناسی است و ربطی به مناسبات سیاسی میان ایران و آمریکا ندارد.
گفتنی است، رهبر معظم انقلاب روز جمعه 19 دی ماه با طرح این موضوع که آمریکا در مهار بیماری کرونا ناموفق بوده و روزانه 4 هزار کشته کرونایی می‌دهد، رسماً واردات واکسن آمریکایی و انگلیسی را ممنوع کردند.
رسانه‌های فارسی زبان از جمله بی‌بی‌سی فارسی پس از این اعلام از سوی رهبر انقلاب تلاش دارند این دستور را غیرعلمی و در راستای منازعات سیاسی جمهوری اسلامی و آمریکا القا کنند. در این راستا، سخنگوی وزارت امور خارجه از مذاکره ایران با چین و هند در خصوص خرید واکسن و همچنین همکاری مشترک با کوبا برای تولید واکسن کرونا خبر داد.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/461871/مصباحی‌مقدم--منع-واردات-واکسن-آمریکایی-نباید-مساله‌ای-سیاسی-تلقی-شود
بستن   چاپ