اخبار محرمانه
موضع وزیرخارجه ترکیه در مورد روابط با روسیه
جمعه 19 دي 1399 - 00:10:06
اخبار محرمانه - فارس / وزیر امور خارجه ترکیه در نشست خبری با همتای پرتغالی خود از مواضع فرانسه در قبال کشورش انتقاد کرد و گفت که آنکارا با وجود اختلاف‌نظر به روابط خود با روسیه ادامه می‌دهد.
چاووش‌اوغلو که پنج‌شنبه شب در نشست خبری با همتای پرتغالی‌اش در شهر «لیسبون» سخنرانی می‌کرد، ارمنستان را به نقض آتش بس قره‌باغ متهم کرد و گفت که حمایت ترکیه از جمهوری آذربایجان در جنگ قره‌باغ به این دلیل بود که این کشور حق داشت.
او گفت که ترکیه به داشتن روابط خوب با همه کشورهای اتحادیه اروپا تمایل دارد، ولی فرانسه بعد از آنکه ترکیه به مقابله با عناصر پ.ک.ک پرداخت ضد این کشور شد و سیاست‌‌هایی علیه آنکارا اتخاذ کرد.
وزیر خارجه ترکیه در مورد روابط کشورش با روسیه نیز گفت که این دو کشور به همکاری با یکدیگر به رغم وجود اختلافات در دیدگاه‌ها بین خود ادامه می‌دهند.
طی ماه‌های گذشته مقامات ترکیه و فرانسه علیه یکدیگر اظهاراتی را به زبان آوردند. فرانسه اقدامات ترکیه در شرق دریای مدیترانه، حمایت از دولت وفاق ملی لیبی و اعزام نیرو به این کشور و همچنین حمایت از آذربایجان در جنگ با ارمنستان را محکوم کرده و آنکارا را به اتخاذ اقدامات تنش‌زا متهم کرده است.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/458102/موضع-وزیرخارجه-ترکیه-در-مورد-روابط-با-روسیه
بستن   چاپ