اخبار محرمانه
سرمقاله مردم سالاری/ ضرورت کمک‌رسانی به مردم در بحران اقتصادی
سه شنبه 16 دي 1399 - 10:18:08
اخبار محرمانه - مردم سالاری / « ضرورت کمک‌رسانی به مردم در بحران اقتصادی » عنوان سرمقاله روزنامه مردم سالاری به قلم شهراد شاهرخی طهرانی است که می‌توانید آن را در ادامه بخوانید:
آمارها نشان می‌دهد که تورم سیر صعودی به خود گرفته و کسب و‌ کارها رونقی ندارد و بیکاری روند افزایشی پیدا کرده و درصد بیشتر مردم در تنگنای معیشتی به سر می‌برند؛ در کل می‌توان گفت که حال جامعه خوب نیست و نبض اقتصاد ضعیف می‌زند.
در شرایطی که بیماری کرونا در جهان بیداد می‌کند و اقتصاد کشور تا حدود زیادی به سمت سقوط پیش می‌رود، بایستی تدبیری به کار بست تا مردم بتوانند بی سروسامانی خود را سامان بخشیده و زندگی مطلوب خود را باز یابند و کمی از این شوک اقتصادی بیرون آیند. دولت بایستی تدبیری نموده تا در اصلاح سیاست‌های اقتصادی خود در جامعه برآید.
مردم در جامعه مخصوصا اقشار فرودست نیازمند گشایشی از جانب دولت هستند تا کمی هوای تازه اقتصادی را تنفس کنند و حال خود و زندگی‌شان بهتر شود و این خواسته زیادی نیست؛ لذا مدیران محترم و مسئولان امر بایستی درصدد رفع مشکلات معیشتی مردم بر آیند و با برنامه‌ریزی‌های صحیح و مناسب در جهت حمایت اقتصادی از افراد جامعه مساعدت نمایند. لذا بایسته و شایسته است که بسته‌های حمایتی از جانب دولت متناسب با هزینه‌ها و معیشت مردم مهیا گردد تا این بسته‌ها به صورت ماهیانه در این شرایط بحران در اختیار مردم قرار گرفته تا کمی بار سنگین اقتصادی از دوش آنها کاسته شود و کمتر زیر بار مشکلات دست و پنجه نرم کنند و نیز با همکاری موسسات و شرکت‌های خصوصی و بانک‌ها و قشر سرمایه دار و همیاری تمام مرفهین جامعه بتوان این وضعیت نامناسب و نامطلوب را در جامعه بهبود بخشید.
حال یک جامعه زمانی خوب می‌شود که مجموع افراد آن، در نشاط و امید و‌ زندگی معمول و معقول و مطلوب به سر برند. در حقیقت این یک ضرورت است، که مخصوصا در این شرایط، نیازهای اولیه مردم تامین شود، چرا که کمک رسانی به مردم در بحران اقتصادی یک ضرورت است.
هم اکنون وضعیت اقتصادی مهمترین دغدغه مردم است و چاره کار به دست سیاست گذاران اقتصادی در دولت‌هاست. در واقع جهان در یک جنگ بزرگ اقتصادی حرکت می‌کند و جنگ، جنگ اقتصاد است و این میان تنها مردمان هستند که در این کارزارهای سیاسی _اقتصادی آسیب می‌بینند. مردمان جوامع هستند که چرخ تولید را می‌گردانند و اگر این مردم دچار بحران و آسیب شوند ،نه به نفع یک سرزمین بلکه به نفع جهان نخواهد بود.
باید برای معیشت مردم وقت گذاشت و مشکلات جامعه را بررسی کرد، جامعه‌ای که چرخ اقتصاد آن در گروی افراد فرو دست آن است؛ باید بودجه ای در نظر گرفت تا به مشکلات اقتصادی جامعه اختصاص داده شود.
اقتصاد یک کشور بایستی با استاندارد‌های اقتصاد جهانی تطابق داشته باشد و این زمانی تحقق پیدا می‌کند که منافع مادی برخی گروهها کم شود و برخی سیاست گذاری‌ها اصلاح شود و عدالت اقتصادی_اجتماعی، در جامعه حکمفرما شود. اقتصاد یک کشور زمانی توسعه پیدا می‌کند که فرآیند‌های بهبود در جهت پیشرفت و توسعه در حال انجام باشد. 
جامعه وقتی زیبا می‌شود که مردمان آن لبخند بر لب داشته باشند و همین زیبایی، سبب می‌شود که روزنه نور و امید گشوده شود و انسان‌ها با مهر و امید به سازندگی سرزمین و کشورشان بپردازند، و این زیبایی و نور در تمام دنیا به تدریج پراکنده خواهد شد، به شرطی که از خودمان شروع کنیم.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/456074/سرمقاله-مردم-سالاری--ضرورت-کمک‌رسانی-به-مردم-در-بحران-اقتصادی
بستن   چاپ