اخبار محرمانه
منت‌کشی دولت بایدن از روسیه
دوشنبه 15 دي 1399 - 20:52:02
اخبار محرمانه - مهر / مشاور امنیت ملی رئیس جمهور منتخب آمریکا از برنامه‌های دولت جدید برای گفتگو با روسیه و تمدید پیمان استارت نو خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک، «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی «جو بایدن» رئیس جمهور منتخب ایالات متحده از تصمیم دولت جدید این کشور برای مذاکره با روسیه در مورد تمدید پیمان کاهش تسلیحات استراتژیک (استارت نو) خبر داد.
سالیوان در گفتگو با شبکه خبری سی ان ان یادآور شد که «حتی در اوج جنگ سرد، کشورها زمینه هایی برای همکاری داشتند، در درجه اول مسائل مربوط به کنترل تسلیحات و منع اشاعه سلاح های هسته ای»
مشاور امنیت ملی دولت آتی آمریکا در ادامه افزود: «من اطمینان دارم که امروز ایالات متحده و روسیه می توانند در چارچوب منافع ملی خود عمل کنند، کنترل تسلیحات و ثبات استراتژیک را پیش ببرند و با تهدیدهای ناشی از تسلیحات هسته ای برای جهان مقابله کنند».
سالیوان همچنین خاطرنشان کرد که دولت بایدن در نظر دارد فوراً به موضوع توسعه پیمان استارت نو رسیدگی کند. به زعم این مقام دولت جدید آمریکا، این مسأله به نفع ایالات متحده است.
مشاور آتی دولت بایدن با اشاره به بزرگتری حمله سایبری به سازمانهای دولتی آمریکا و اینکه دولت بایدن عاملان این حمله را به پرداخت بهای گزاف مجبور خواهد کرد، مدعی شد که «روسیه به احتمال زیاد از پشت پرده در این حمله هکری دست داشته است» و وعده داد که اقدام دولت آینده آمریکا «ترکیبی از مجازات و تقویت دفاع ما خواهد بود».

http://www.SecretNews.ir/fa/News/455840/منت‌کشی-دولت-بایدن-از-روسیه
بستن   چاپ