اخبار محرمانه
حامیان معمر قذافی هواخواه پیدا کردند
دوشنبه 15 دي 1399 - 14:10:22
اخبار محرمانه - باشگاه خبرنگاران / معاون وزیر خارجه روسیه اعلام کرد حامیان دیکتاتور سابق لیبی باید در مذاکرات صلح این کشور مشارکت داشته باشند.
سرگئی ورشینین روز دوشنبه در مصاحبه‌ای تاکید کرد ما معتقدیم که مسئولیت اصلی چنین تصمیمات مهمی و مهمتر از همه اجرای آن‌ها باید به عهده خود لیبیایی‌ها باشد. به گفته این مقام روس، این تصمیمات باید در چارچوب یک گفتگوی ملی با گسترده‌ترین مشارکت ممکن نیرو‌های سیاسی لیبی، از جمله حامیان خلیفه حفتر، فرمانده ارتش ملی و طرفداران معمر قذافی انجام شود.
معاون وزیر خارجه روسیه افزود اگر اکثریت غالب لیبیایی‌ها برگزاری انتخابات را طبق برنامه ضروری بدانند، پس باید چنین اتفاقی رخ دهد. در عین حال ما متقاعد شده ایم که انتخابات فی نفسه هدف نیست، بلکه باید این اتفاق در چارچوب تحولات بسیار ضروری در لیبی به منظور دستیابی به یک آشتی ملی واقعی با حفظ یکپارچگی و انسجام کشور گنجانده شود.
 لیبی با سقوط رژیم معمر قذافی در سال 2011 در هرج و مرج فرو رفته است و از سال 2016 با رقابت دو مرجع قدرت رقیب دولت وفاق ملی مستقر در طرابلس که سازمان ملل متحد آن را به رسمیت می‌شناسد و مرجع قدرتی که ژنرال خلیفه حفتر محور آن به شمار می‌رود، مواجه است.
حمایت نظامی ترکیه از دولت وفاق ملی به نیرو‌های طرفدار آن امکان داد در ژوئن 2020 حمله‌ای را که نیرو‌های طرفدار خلیفه حفتر در آوریل 2019 برای تصرف پایتخت لیبی آغاز کرده بودند، دفع کنند و آن را شکست دهند. دولت وفاق ملی بعد از آن کنترل سراسر شمال غرب لیبی را در دست دارد.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/455471/حامیان-معمر-قذافی-هواخواه-پیدا-کردند
بستن   چاپ