اخبار محرمانه
ادغام فرماندهی ارتش آمریکا در اروپا و آفریقا
جمعه 12 دي 1399 - 03:40:23
اخبار محرمانه - ایسنا / ارتش آمریکا از ادغام "ارتش آمریکا در اروپا" و "ارتش آمریکا در آفریقا" در یک فرماندهی مشترک به نام "ارتش آمریکا در اروپا و آفریقا" (USAREUR-AF) خبر داد.
به نقل از اسپوتنیک، "رایان مک‌کارتی" وزیر ارتش ایالات متحده در این رابطه اظهار کرد: این تلفیق بر آمادگی جهانی و منطقه‌ای در حمایت از استراتژی دفاع ملی می‌افزاید. ساختار جدید، اثرپذیری فرماندهی و کنترل، انعطاف‌پذیری و ظرفیت انجام عملیات بزرگ‌مقیاس، مشترک و چندحوزه‌ای را افزایش خواهد داد.
در زبان ارتش، این به معنی آن است که دو فرماندهی سابق منابع را به اشتراک خواهند گذاشت. این تلفیق همچنین دغدغه‌های آفریقایی ارتش را تا سطح مدیریت یک ژنرال چهارستاره "اندرو رولینگ" که اوایل امسال اداره فرماندهی متحد بالفعل را بر عهده گرفت، ارتقا می‌دهد.
رولینگ در ماه اکتبر به آرمی‌تایمز گفت که اتحادیه، حمایت بیشتری به ما می‌دهد چرا که تنها 6 هزار سرباز آمریکایی در تمام آفریقا هست، در حالی که تعداد سربازان آمریکایی در اروپا به اندکی کمتر از 60 هزار می‌رسد.
با این حال حتی زمانی که ارتش در حال تکمیل ادغام فرماندهی هست، مقامات در واشنگتن در حال مناظره بر سر بیرون کشیدن بسیاری از نیروهای مستقر در آفریقا و انتقال آن‌ها به دیگر مکان‌ها هستند.
هفته گذشته، مقامات ناشناس برای دومین بار گزارش کردند که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در حال بررسی عقب‌نشینی اکثریت یا همه تقریباً 700 سرباز آمریکایی مستقر در سومالی است، جایی که آمریکا از سال 2007 یک جنگ اعلام نشده را علیه الشباب، گروه تروریستی متحد با القاعده انجام داده است.
در حالی که ترامپ در حال اجرای عقب‌نشینی نیروها که دستور داده از کشورهایی نظیر عراق، افغانستان و سوریه- کشورهایی که آمریکا دهه‌ها درگیر در جنگ‌های اشغالی آن‌هاست- تحت عنوان "پایان دادن به جنگ‌های ابدی" است، حقیقت عمیق‌تر این است که پنتاگون بیشترین تعداد سرباز ممکن را برای استفاده در مقابله با چین و روسیه می‌خواهد.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/453103/ادغام-فرماندهی-ارتش-آمریکا-در-اروپا-و-آفریقا
بستن   چاپ