اخبار محرمانه
مجالس اسکاتلند و ایرلند شمالی به مخالفت با برگزیت پرداختند
پنجشنبه 11 دي 1399 - 18:02:17
اخبار محرمانه - صدا و سیما / مجالس قانونگذاری در اسکاتلند و ایرلند شمالی، در یک رای گیری نمادین، توافق دولت بریتانیا با اتحادیه اروپا را رد کردند و آنرا "فاجعه بار" نامیدند. 
رسانه های انگلیس، در حالیکه مجلس عوام و عیان توافق دولت این کشور با اتحادیه اروپا را دیروز تصویب کردند، اکثریت نمایندگان مجالس قانونگذاری اسکاتلند و ایرلند شمالی به انتقاد از این لایحه پرداختند.
لایحه دولت انگلستان درباره توافق با اتحادیه اروپا بر سر شرایط خروج و نیز روابط بازرگانی پس از جدایی از این اتحادیه، پس از تصویب در مجالس عوام و اعیان و نیز توشیح ملکه، صبح امروز به قانون مبدل شد.
بریتانیا از چهار منطقه انگلیس، اسکاتلند، ایرلند شمالی و ولز تشکیل شده است که مجمع قانونگذاری منطقه ولز نیز لایحه برگزیت را تصویب کرد.
نیکولا استورجن، وزیر اول اسکاتلند در مجلس این منطقه گفت این توافق، برخلاف خواست مردم این منطقه است زیرا اسکاتلندی ها علاوه بر همه پرسی ،‌ بارها با جدایی از اتحادیه اروپا مخالفت کرده اند.
وی تاکید کرد انگیزه مردم اسکاتلند اکنون برای جدایی از بریتانیا و تشکیل دولت مستقل، بیش تر می شود. به گفته وزیر اول اسکاتلند، نظام سیاسی بریتانیا در لندن، دیگر قابل اصلاح نیست و مردم اسکاتلند، مستحق یک دولت مستقل هستند تا بتوانند به خواست مردم در اتحادیه اروپا عضو شوند.
روزنامه گاردین نیز نوشت در مجمع قانونگذاری ایرلند شمالی نیز با 49 رای مخالف در برابر 38 رای موافق، توافق برگزیت رد شد.
مردم بریتانیا (شامل انگلیس، اسکاتلند، ولز و ایرلند شمالی) در روز سوم تیر 1395 در یک همه‌پرسی درباره ادامه عضویت این کشور در اتحادیه اروپا شرکت کردند که در آن 17.4 میلیون نفر (51.9 درصد رأی‌دهندگان) به خروج و 16.1 میلیون نفر (48.1 درصد) به ماندن رأی دادند.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/452944/مجالس-اسکاتلند-و-ایرلند-شمالی-به-مخالفت-با-برگزیت-پرداختند
بستن   چاپ