اخبار محرمانه
طرح کنگره برای عقب‌نشینی آمریکا از حملات ائتلاف عربستان در یمن
چهارشنبه 12 آذر 1399 - 08:59:31
اخبار محرمانه - باشگاه خبرنگاران / تعدادی از قانوگذاران آمریکایی از 2 حزب جمهوری‌خواه و دموکرات طرحی را به کنگره این کشور ارائه داده‌اند که خواهان عقب‌نشینی نیرو‌های این کشور از حملات ائتلاف سعودی در یمن است.
شبکه «الجزیره» گزارش داد که 13 نفر از نمایندگان جمهوری‌خواه و دموکرات به امضا کنندگان طرح خروج نیرو‌های آمریکایی از عملیات نظامی در یمن پیوستند.
پیش نویس این قانون تاکید می‌کند جنگی که عربستان سعودی علیه یمن به راه انداخته، باعث ایجاد بزرگترین بحران انسانی جهان در این کشور شده است.
تجاوز ائتلاف سعودی به یمن اکنون ششمین سال خود را سپری می‌کند و این تجاوز مردم یمن را با بزرگ‌ترین بحران انسانی جهان مواجه کرده است.
عربستان سعودی با حمایت کامل آمریکا و کشور‌های غربی در طول این سال‌ها زیرساخت‌های غیرنظامی مانند بیمارستان‌ها، مدارس، تاسیسات آب آشامیدنی و مراکز درمانی یمن را بمباران کرده و همچنان به محاصره این کشور ادامه می‌دهد.
با این وجود هفته گذشته شورای امنیت ملی آمریکا با نادیده گرفتن 6 سال تجاوز عربستان سعودی به یمن با پشتیبانی غرب، پاسخ اخیر ارتش یمن به این تجاوزگری و هدف قرار دادن تاسیسات نفتی آرامکو را محکوم کرد!

http://www.SecretNews.ir/fa/News/435473/طرح-کنگره-برای-عقب‌نشینی-آمریکا-از-حملات-ائتلاف-عربستان-در-یمن
بستن   چاپ