اخبار محرمانه
ساخت 15 فیلم درباره انفجار بندر بیروت
شنبه 8 آذر 1399 - 22:51:10
اخبار محرمانه - فارس / 15 فیلم کوتاه با موضوع انفجار بندر بیروت توسط 15 کارگردان لبنانی ساخته شده است.
با گذشت بیش از دو ماه از حادثه ناگوار انفجار بندر بیروت، 15 تن از کارگردانان این کشور قصد دارند تا 15 فیلم کوتاه 10 دقیقه‌ای از آثار مخرب انفجار بندر بیروت تولید و در فضای مجازی ارائه کنند. نام این پروژه «بیروت 6:07» است، یعنی همان ساعتی که انفجار بیروت رخ داد.

اخبار محرمانه

به گفته «مازن فیاض» کارگردان لبنان ی، این پروژه برای تکریم قربانیان حادثه انفجار بندر بیروت است، او تأکید می‌کند: «وظیفه ما زنده نگه داشتن یاد آنهاست.» فیلم کوتاه او داستان مرد جوانی است که پدر اهل تشیع خود را زیر آوار بندر جستجو می‌کند؛ در حالی‌که چند ساعت قبل با پدرش دعوا کرده بود و از این بابت بسیار ناراحت است.

اخبار محرمانه

فیاض تأکید می‌کند که کارگردان‌های مشارکت‌کنند در این طرح، دستمزدی دریافت نمی‌کنند اما برخی‌های هزینه دیگر عوامل توسط پلتفرم «شاهد» پرداخت شده و فیلم‌ها نیز در این سامانه اینترنتی منتشر شده است.
انتشار این فیلم‌ها از هفته گذشته و همزمان با سالگرد استقلال لبنان (در 22 نوامبر) در فضای مجازی آغاز شده است.

اخبار محرمانه

«اینگرید بواب» کارگردان دیگری است که در پروژه «بیروت 6:07» حضور دارد. فیلم او دو عاشق را نشان می‌دهد که قبل از شروع فاجعه، کنار ساحل رفته‌اند تا لحظاتی را آرامش داشته باشند. او می‌گوید این فیلم به چشم آسیب نمی‌رساند اما قلب را می‌آزارد.

اخبار محرمانه

فیلم دیگری ساخته «کارولین لبکی» نشان می‌دهد که آتش‌نشانان بیروت قبل از اعزام به بندرگاه، تولد خود را جشن گرفته‌اند. این در حالی است که 10 آتش‌نشان اعزامی از اولین قربانیان این حادثه بودند.

اخبار محرمانه

به گفته رایزنی فرهنگی کشورمان در لبنان، این پروژه با وجود تصاویر و صحنه‌های دلخراش، مورد انتقاد برخی شهروندان و فعالان فرهنگی قرار گرفته شده است. یکی از کاربران اینستاگرام نوشت: سه ماه از کشته شدن قربانیان نمی‌گذرد و مردم هنوز هم غصه می‌خورند ... آیا واقعاً فکر می‌کنید زمان مناسب برای تهیه فیلم درباره فجایع ماست؟ دیگری هم نوشته: «شما وحشت‌هایی را که سعی می‌کنیم فراموششان کنیم، دوباره زنده می‌کنید! یکی از نویسندگان هم اظهار داشت: خیلی زود است و بی‌احترامی است.
انفجار بندر بیروت منجر به کشته شدن بیش از 200 نفر و 6500 زخمی شد و محله‌های بیروت را از بین برد.

اخبار محرمانه

پس از این اتفاق، غول رسانه‌ای «نتفلیکس» با همکاری صندوق عربی فرهنگ و هنر (AFAC)، صندوق 500 هزار دلاری برای حمایت از کارگران در حوزه سینما و تلویزیون تأسیس کرد. اعضای این صندوق می‌توانند برای جبران توقف تولیدات سینمایی و تلویزیونی، کمک 2000 دلاری دریافت کنند. نتفلیکس همچنین 34 شاهکار سینمای لبنان را در مجموعه خود گنجانده است تا مبارزات، امیدها و رویاهای مردم این کشور را به جهانیان ارائه دهد.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/433604/ساخت-15-فیلم-درباره-انفجار-بندر-بیروت
بستن   چاپ