اخبار محرمانه
آیا گیاهخواری برای استخوان‌ها ضرر دارد؟
پنجشنبه 6 آذر 1399 - 22:13:37
اخبار محرمانه - گیاهخواری یا وگان شدن فواید زیادی دارد. علاوه بر استدلال‌های اخلاقی در مورد عدم مصرف گوشت، داشتن یک رژیم غذایی غنی از غذا‌های گیاهی همچنین می‌تواند از سیستم ایمنی بدن شما حمایت کند، سلامت قلب شما را بهبود بخشد و حتی طول عمر شما را نیز افزایش دهد. اما یک سوال بزرگ نیز وجود دارد: آیا گیاهخواری برای استخوان‌ها ضرر دارد؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
گیاهخواری یا وگان شدن فواید زیادی دارد. علاوه بر استدلال‌های اخلاقی در مورد عدم مصرف گوشت، داشتن یک رژیم غذایی غنی از غذا‌های گیاهی همچنین می‌تواند از سیستم ایمنی بدن شما حمایت کند، سلامت قلب شما را بهبود بخشد و حتی طول عمر شما را نیز افزایش دهد. اما یک سوال بزرگ نیز وجود دارد: آیا گیاهخواری برای استخوان‌ها ضرر دارد؟
به گزارش سرویس خواندنی‌های انتخاب، متأسفانه، رژیم‌های غذایی بدون گوشت نیز نکات منفی دارند. یک مطالعه طولانی مدت از موسسه تحقیقات آینده نگر اروپا در مورد سرطان و تغذیه (EPIC) در دانشگاه آکسفورد نشان داده است که افرادی که گوشت نمی‌خورند، به ویژه گیاهخواران، در معرض خطر شکستگی استخوان هستند.
با بررسی سوابق پزشکی تقریباً 55000 فرد سالم (ترکیبی از گوشت خواران، گیاهخواران و خام گیاهخواران طی بیش از 18 سال)، محققان 3994 شکستگی استخوان را شناسایی کردند. از این تعداد، گیاهخواران با مصرف کلسیم و پروتئین کمتر از گوشت خواران 43 ٪ بیشتر شکستگی استخوان داشتند.

اخبار محرمانه


وقتی به انواع خاصی از شکستگی نگاه می‌کنید، این اعداد شدیدتر می‌شوند. گیاهخواران 2.3 برابر بیشتر از همتایان گوشتخوار خود با احتمال شکستگی در مفصل ران رو به رو می‌شوند. افزون بر اینها، گیاهخواران 25 ٪ بیشتر از گوشتخواران دچار شکستگی لگن می‌شوند. اما خبر خوب برای گیاهخواران این است که مراحلی وجود دارد که می‌توانند برای بهبود سلامت استخوان خود انجام دهند. در حقیقت، مکمل‌های مغذی که غالباً فراموش می‌شوند (مانند کلسیم و پروتئین) کلید اصلی یک رژیم غذایی سالم گیاهخواری هستند.
زمانی که محققان سطوح مختلف کلسیم و پروتئین را در رژیم‌های غذایی شرکت کنندگان در نظر گرفتند و BMI آن‌ها را نیز در نظر گرفتند، متوجه شدند، گیاهخوارانی که BMI کمتری دارند، با خطر شکستگی بالاتری رو به رو می‌شوند.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/431435/آیا-گیاهخواری-برای-استخوان‌ها-ضرر-دارد؟
بستن   چاپ