اخبار محرمانه
معامله مکزیک با آمریکا بر سر انتقال وزیر دفاع سابقش
شنبه 1 آذر 1399 - 10:25:19
اخبار محرمانه - ایسنا / یک منبع بلندپایه مکزیکی به رویترز گفت، این کشور طبق یک معامله با ویلیام بار، دادستان کل آمریکا متعهد به دستگیری یک رهبر رده بالای کارتلهای مواد مخدری در ازای کنار گذاشته شدن اتهام قاچاق مواد مخدر که آمریکا علیه یک وزیر دفاع سابق مکزیک طرح کرده، شده است.
به نقل از خبرگزاری رویترز، در روزهای اخیر آمریکا پرونده اتهام قاچاق مواد مخدر علیه ژنرال سالوادور سینفوئگوس، وزیر دفاع سابق مکزیک را با استناد به ملاحظات سیاست خارجی "حساس و مهم" که وزنه‌اش از تمایل به پیگیری اتهامات، سنگین‌تر است، کنار گذاشت.
منبع مذکور گفت، مکزیک به صورت خصوصی به ویلیام بار گفته با آمریکا در زمینه دستگیری یک رهبر رده بالای کارتلهای مواد مخدری که در قاچاق حجم زیادی از ماده مخدر شیمیایی فنتانیل دست داشته، همکاری خواهد کرد.
رویترز نتوانسته مشخص کند که مقامهای آمریکا و مکزیک به دنبال هدف گرفتن کدام یک از رهبران کارتلها هستند و منبع مذکور نیز از ارائه اسامی به سبب نگرانی از بابت به خطر انداختن تحقیقات خودداری کرده است.
پیش از این گزارش نشده بود که ویلیام بار قول تعقیب و دستگیری یک رهبر رده بالای کارتلها را در ازای آزادی سینفوئگوس گرفته است.
این منبع اظهار کرد: مکزیک متعهد به همکاری با آمریکا در زمینه دستگیر کردن هدف اصلی شده است.
دنیل میلان، سخنگوی مارسلو ابرارد، وزیر امور خارجه مکزیک گفت: چیزی که ما سرش توافق کردیم حفظ یک جبهه متحد علیه جرم و همکاری به شکلی که به حاکمیت هر کشور احترام بگذارد، است.
آمریکا روز چهارشنبه سینفوئگوس را بعد از آنکه یک قاضی فدرال اتهامات علیه وی را به درخواست ویلیام بار کنار گذاشت با پروازی به مکزیک فرستاد. بر اساس توافق اکنون، او در مکزیک هدف تحقیقات قرار می‌گیرد.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/427268/معامله-مکزیک-با-آمریکا-بر-سر-انتقال-وزیر-دفاع-سابقش
بستن   چاپ