اخبار محرمانه
اولین گروه نیروهای آمریکایی برای خروج از عراق آماده می‌شوند
شنبه 1 آذر 1399 - 10:25:19
اخبار محرمانه - ایسنا / سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک عراق اعلام کرد، بر اساس توافق با واشنگتن، اولین گروه از نیروهای آمریکایی برای خروج از عراق آماده می‌شوند.
تحسین الخفاجی، سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک عراق در گفتگو با خبرگزاری اسپوتنیک روسیه اظهار کرد: نیروهای آمریکایی باقی مانده در عراق نیروهای جنگی نیستند، ما فقط کسانی را داریم که از حملات هوایی برای هدف قرار دادن باقی مانده‌های داعش حمایت لجستیک و مشاوره‌ای می‌دهند.
الخفاجی گفت: نیروهای آمریکایی برای عقب‌نشینی آماده می‌شوند، تعداد گروه اول 500 تن است و آنها طبق توافق اخیر میان بغداد و واشنگتن اعلام شدند.
سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک عراق افزود: خروج نیروهای آمریکایی از عراق ظرف مدت بسیار کوتاهی مطابق با جدول زمانی عراق و آمریکا و زمان‌بندی‌های دقیقی انجام خواهد شد.
فؤاد حسین، وزیر خارجه عراق چهارشنبه در کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد، بغداد و واشنگتن پس از مذاکرات تلفنی میان مصطفی الکاظمی، فرمانده کل نیروهای مسلح و نخست وزیر عراق و مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا به توافقی برای خروج 500 سرباز آمریکایی از عراق دست یافتند.
حسین اظهار کرد: تعداد کل نیروهای آمریکایی در عراق به 2500 سرباز کاهش خواهد یافت. نیروهای باقی مانده جنگی نیستند و دولت عراق به هماهنگی با دولت آمریکا به ویژه در زمینه اطلاعات، مشاوره‌های نظامی و آموزش نیروها ادامه خواهد داد.
کریستوفر میلر، سرپرست وزارت دفاع آمریکا نیز در اولین پیام خود برای نیروهای مسلح کشورش با تاکید بر قصد خود برای سرعت بخشیدن به خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان و خاورمیانه گفت: زمان بازگشت به کشور فرا رسیده است، تمامی جنگ‌ها باید پایان یابند.
میلر افزود: افراد زیادی از جنگ خسته شده‌اند و من یکی از آنها هستم اما این مرحله حساس است چرا که ما تلاش‌های خود را از یک نقش رهبری به یک نقش حمایتی تغییر می‌دهیم.
او در پایان گفت: پایان یافتن جنگ ها نیازمند امتیازدهی و مشارکت است، ما با چالش روبه‌رو شدیم و تمام تلاش خود را کردیم اکنون زمان بازگشت به میهن رسیده است.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/427267/اولین-گروه-نیروهای-آمریکایی-برای-خروج-از-عراق-آماده-می‌شوند
بستن   چاپ