اخبار محرمانه
طرح احداث 7 موزه جدید در جزیره کیش
شنبه 1 آذر 1399 - 10:22:21
اخبار محرمانه - احیای فعالیت ها و تقویت جایگاه فرهنگ و هنر در کیش از جمله دغدغه های سازمان منطقه آزاد کیش است

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش با بیان این مطلب گفت: فعالیتهای فرهنگی و هنری اعم از برپایی برنامه های مناسبتی و ملی، نمایشگاه آثار فرهنگی و هنری نقاشان، عکاسان و طراحان شناخته شده، مسابقات هنری، تکریم چهره های سرشناس و جوانان صاحب خلاقیت، برپایی 2 دوره سمپوزیوم هنرهای تجسمی، معرفی ظرفیتهای فرهنگی هنری اقوام و بومیان کیش از جمله فعالیتهای صورت گرفته است.
وی افزود: توجه به موضوع مردم شناسی و بوم شناسی، گشایش خانه بومیان و تک بادگیر، ثبت چند اثر تاریخی نظیر بازار قدیمی معروف به فرانسه و آغاز بازسازی آنها و ساخت 7 موزه جدید در گوشه و کنار در حال اجراست. کاخ شماره 1 و کاخ شماره 2 از جمله این طرح هاست که از طریق معاونت گردشگری در حال پیگیری و اجراست.
سعید پورعلی در خصوص تغییر کاربری موزه خلیج فارس به پارک موضوعی علمی تفریحی گفت: با توجه به تمرکز جمعیتی کیش در بخش شمال شرقی جزیره، مراجعان به موزه هنر در بخش غربی جزیره بسیار کم بود و این موضوع دلیل تغییر رویکرد برای فعالیت این سازه بزرگ و ارزشمند شد.
وی افزود: برای همراهی با مجموعه داران عزیز و ایجاد فضایی تازه برای شکل گیری نمایشگاه و گالری در مکان و موقعیتی با امکان استقبال و بازدید بیشتر، آماده هستیم و در این راه همکاری لازم به طور قطع صورت خواهد گرفت.
وی با تاکید بر لزوم تقویت بخش فرهنگ و هنر که همواره مورد عنایت و تاکید مقام معظم رهبری است، گفت: با افتتاح موزه های جدید و افزایش برنامه های هنری، کیش در آینده به یکی از مراکز مهم عرضه و فروش آثار هنرمندان کشور تبدیل خواهد شد.
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش در خصوص نماد کیش گفت: عملیات اجرایی مجموعه نماد شهری کیش با هدف ایجاد یک مکان فرهنگی و گردشگری و به‌عنوان زمینه‌ساز توسعه فضاهای گردشگری پیرامونی خود و ایجاد درآمدهای پایدار در سال 96 به اتمام رسید، ولی به‌دلایل گوناگون از زمان اتمام آن، بهره‌برداری متناسب با حجم سرمایه‌گذاری و هزینه‌های بسیار بالای نگهداری آن فراهم نشد و طی مدت سپری شده، صرفا به‌صورت موردی و مناسبتی نمایشگاه‌ها و مراسم‌هایی در آن برقرار گردید.
وی اظهار داشت: نظر به ضرورت بهره‌برداری مناسب و با درنظر گرفتن وجوه مختلف گردشگری و اقتصادی مجموعه و ابلاغ تفویض راهبری این مجموعه به شرکت عمران، آب و خدمات کیش از سوی مدیرعامل سازمان در ابتدای سال جاری، موضوع از لحاظ کاربری‌های متنوع قابل امکان و مذاکرات متعدد با سرمایه‌گذاران مختلف، نهایتا توافقات لازم با یکی از شرکت‌های معتبرسرمایه‌گذار در زمینه فضاهای گردشگری در سطح کشور به‌عمل آمد و مقرر شد با توجه به وجود بیش از 3 هزار مترمربع فضای مناسب نسبت به راه‌اندازی مجموعه تم پارک سنتر جزیره با مجموعه‌ای از پارک‌های موضوعی تفریحی و علمی به‌عنوان بزرگترین فضای سرپوشیده گردشگری کیش بصورت مشارکتی با شرکت عمران، آب و خدمات اقدام گردد و انشالله فاز یک مجموعه تا پایان سال 99 به اتمام خواهد رسید.
به گفته سعید پورعلی، با فعال شدن این مجموعه به‌عنوان یکی از مفرح‌ترین و جذاب‌ترین فضاهای گردشگری کیش برای کلیه گروه‌های سنی در کنار سایر اماکن جزیره، رونق هر چه بیشتر گردشگری رقم می خورد و با این اقدام، جذابیت‌های لازم جهت سرمایه گذاری در اراضی پیرامونی این مجموعه که در یک پروژه کلان به نام پارک ایران زمین واقع شده است فراهم خواهد شد.
لازم به ذکر است شرکت عمران، آب و خدمات نیز با صدور اطلاعیه ای به دلایل تغییر کاربری که حسب نگاه کارشناسان و آگاهان و با هدف اعتلاء جزیره صورت گرفته، پرداخت. در این اطلاعیه آمده است: قرارداد منعقد شده با سرمایه‌گذار جدید برای ایجاد تم پارک علمی تفریحی به صورت BOT و مشارکت در منافع به مدت 10 سال بوده که قابل تمدید است و به‌عنوان یکی از منابع درآمدی پایدار سازمان منطقه آزاد کیش و شرکت عمران، آب و خدمات کیش خواهد بود.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/427221/طرح-احداث-7-موزه-جدید-در-جزیره-کیش
بستن   چاپ