اخبار محرمانه
پنتاگون به خرید اطلاعات میلیون‌ها کاربر مسلمان متهم شد
پنجشنبه 29 آبان 1399 - 15:19:01
اخبار محرمانه - به گزارش گرداب ، شرکت X-Mode توسعه‌دهندگان اپ موبایل را در ازای پرداخت پول به استفاده از کیت توسعه نرم‌افزار خود تشویق می‌کرده و سپس موقعیت مکانی کاربران را به دست می‌آورده است. آن‌طور که در گزارش آمده این شرکت در ازای 50 هزار کاربر فعال روزانه به توسعه‌دهندگان 1500 دلار پرداخت می‌کرده است. 
شرکت یادشده اطلاعات جمع‌آوری‌شده را در اختیار کمپانی‌های مختلف ازجمله Sierra Nevada Corporation، فعال درزمینهٔ توسعه جنگ‌افزار سایبری و الکترونیکی و Systems & Technology Research فعال در حوزه تحلیل داده برای سازمان‌های اطلاعاتی قرار می‌داده است.
X-Mode مدعی است که از اطلاعات جمع‌آوری‌شده از کاربران برای مبارزه با تروریسم، ارتقا امنیت سایبری و پیش‌بینی میزان شیوع کرونا در مناطق مختلف استفاده کرده است. آن‌طور که در گزارش نوشته‌شده، کیت توسعه نرم‌افزار این شرکت در حدود 400 اپلیکیشن مختلف ازجمله اپ Muslim Pro با چند میلیون دانلود، اپ شمارش گام Accupedo و اپ هواشناسی Global Storms بکار رفته است.
Muslim Pro یک اپلیکیشن دعا و نیایش با بیش از 98 میلیون دانلود است و وقت نمازها و مطالبی از قرآن را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. این اپ توسط سازندگان آن «محبوب‌ترین اپ اسلامی» لقب گرفته است.
تعدادی از توسعه‌دهندگان می‌گویند از اینکه شرکت X-Mode با پیمانکاران نظامی همکاری داشته بی‌خبر بوده‌اند و تعدادی دیگر فروش اطلاعات کاربران خود به شرکت‌های نظامی را تکذیب کرده‌اند. توسعه‌دهنده اپ Muslim Pro با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که این شرکت از بالاترین استانداردهای حریم خصوصی و قوانین محافظت از داده تبعیت می‌کند و هرگز اطلاعات هویتی کاربران را به اشتراک نگذاشته است.
در ادامه گزارش آمده که ارتش آمریکا به‌ویژه ستاد فرماندهی عملیات ویژه ایالات‌متحده (USSOCOM) علاوه بر X-Mode، از ابزار موقعیت مکانی دیگری به نام Locate X متعلق به شرکت Babel Street برای جمع‌آوری اطلاعات کاربران استفاده کرده است.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/426312/پنتاگون-به-خرید-اطلاعات-میلیون‌ها-کاربر-مسلمان-متهم-شد
بستن   چاپ