اخبار محرمانه
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان: بهره‌مندی از ظرفیت علمی نخبگان دانشگاهی در توسعه صنعت و اشتغال موثر است
چهارشنبه 28 آبان 1399 - 04:42:53
وزارت رفاه
اخبار محرمانه - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گیلان به بهره مندی از ظرفیت علمی نخبگان دانشگاهی در توسعه صنعت و اشتغال استان اشاره کرد و افزود: اضافه کردن دروس و واحدهای درسی در مدارس و مراکز آموزش عالی یکی از موثرترین اقدامات در نهادینه کردن فرهنگ خردجمعی و توسعه کسب و کار در جامعه است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گیلان، عباس علیزاده مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گیلان در حاشیه جلسه ای که به منظور انعقاد تفاهم‌نامه مشترک اداره کل و دانشگاه گیلان برگزار شد به بهره مندی از ظرفیت علمی نخبگان دانشگاهی در توسعه صنعت و اشتغال استان اشاره کرد و افزود: باید دستگاه های اجرایی و دانشگاه ها با استفاده از ظرفیت های خود به صورت مداوم با یکدیگر در تعامل باشند.
علیزاده در ادامه ترویج و تشویق مردم به انجام کارهای گروهی در قالب شرکت های تعاونی را از اولویت های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی عنوان کرد و افزود: اضافه کردن دروس و واحدهای درسی در مدارس و مراکز آموزش عالی یکی از موثر ترین اقدامات در نهادینه کردن فرهنگ خردجمعی در جامعه است که باید مورد توجه قرارگیرد.
وی به تشکیل کمیته پژوهش و اتاق فکر تعاون در اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گیلان اشاره کرد و افزود: باید با تقویت این دو کمیته و استفاده از ظرفیت های نخبگان دانشگاهی از پژوهش ها، مقالات و پایان‌نامه ها متناسب با نیازهای جامعه هدف حمایت و این پژوهش ها را به سمت شناسایی مشکلات جامعه و ارائه راه حل های کابردی سوق دهیم.
علیزاده در پایان ضمن تاکید بر ایجاد کرسی تعاون و کارآفرینی و ایجاد یک فضای مشاوره ای در دانشگاه گفت: ایجاد چنین فضایی باعث می شود دانشجویان با طرح هایی نیز کارورزی، نحوه تشکیل تعاونی، کاریابی ها و دیگر اقدامات آشنا شوند و پس از اتمام تحصیل با دانش و آگاهی بیشتر وارد بازار کار شوند.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/425307/مدیرکل-تعاون،-کار-و-رفاه-اجتماعی-گیلان--بهره‌مندی-از-ظرفیت-علمی-نخبگان-دانشگاهی-در-توسعه-صنعت-و-اشتغال-موثر-است
بستن   چاپ