اخبار محرمانه
دروغ های عجیبی که در کره شمالی گفته می شود
شنبه 10 آبان 1399 - 20:39:29
اخبار محرمانه - روزیاتو / کره شمالی کشور جالبی است؛ نه به خاطر منابع بی پایان و تلاش های بی وقفه در زمینه حقوق بشر و البته نه به خاطر نقطه مقابل این مسائل. کره شمالی کشور جالبی است چون بیش از هر جایی دیگر نزدیک به همان پادآرمانشهر داستانی است که جرج اورول در کتاب 1984 خود ترسیم کرده است. وزارت آبادانی می گوید که درآمد متوسط هر شهروند معمولی کره شمالی در طول سال تنها 1000 دلار است و کمبود مواد غذایی نزدیک به 99 درصد جمعیت این کشور را تحت تاثیر قرار می دهد. وزارت صلح می گوید که کره شمالی در جنگ بی پایان و ابدی با کره جنوبی و آمریکای امپریالیست است. وزارت عشق اعلام می کند که کمپ های کار اجباری را به عنوان زندان ساخته و مردم را وادار می کند که رهبرشان را دوست داشته باشند. اما این پایان ماجرای جالب بودن و جذابیت کره شمالی نیست. بعد نوبت به وزارت حقیقت یا همان آژانس خبری مرکزی کره شمالی می رسد که مسئولیت مدیریت تمامی ایستگاه های خبری پراکنده در کشور را بر عهده داشته و هر آنچه رسانه های کشور تولید می کنند را کنترل می کند. در واقع کره شمالی به جهان دروغ می گوید؛ دولت به ملت دروغ می گوید و مردم به همدیگر دروغ می گویند.
10- روح رهبران درگذشته کره شمالی به کمک ورزشکاران این کشور می آید
در جریان مسابقات جام جهانی فوتبال در سال 2014 در برزیل، شایعات بسیاری در رسانه ها وجود داشت مبنی بر اینکه کره شمالی مدعی شده تیم ملی فوتبال این کشور مسابقه فینال را به شکلی دراماتیک از پرتغال برده است. شوربختانه اما این موضوع یک دروغ بزرگ بود که توسط یک وبسایت خبری جعلی منتشر شد. کره شمالی خبری در مورد قهرمانی تیم ملی این کشور منتشر نکرده بود بلکه با گشاده دستی تمام مسابقه واقعی را برای مردم خود پخش کرده بود، البته 24 ساعت پس از مسابقه. در المپیک 2012 نیز شایعات و ادعاهای باورنکردنی دیگری صورت گرفت. او یون چول، وزنه بردار اهل کره شمالی که در این مسابقات به مدال طلا دست یافت در مصاحبه با رسانه های بریتانیایی مدعی شد که روح کیم جونگ ایل، رهبر سابق کره شمالی، به شکلی بر بدن او تاثیر گذاشته و به او کمک کرده وزنه ای سه برابر وزن خود را بلند کند.
در المپیک لندن، کره شمالی از نظر تعداد مدال های کسب شده در رتبه بیستم قرار گرفت و 4 مدال طلا و 2 مدال برنز کسب کرد هرچند در میانه مسابقات رتبه آن ها به پنجم نیز رسیده بود. اما در کره شمالی تنها باید از رهبر بزرگ تمجید کرد و بدین ترتیب بود که ماشین پروپاگاندای رژیم دست به کار شد. در جریان المپیک لندن، در رسانه های کره شمالی کمتر در مورد ورزشکارانی که خود را نشان داده بودند و موفقیت هایی که کسب کرده بودند صحبت می شد و دستاوردهای تیم ورزشکاران کره شمالی به طور گسترده ای به رهبری بی بدیل کیم جونگ اون و پدر درگذشته اش نسبت داده می شد.
9- کره شمالی بهترین و کامل ترین دموکراسی جهان است
یکی از خنده دارترین و بامزه ترین خبرهای اخیر در مورد کره شمالی زمانی بود که در مورد پروسه بسیار دموکراتیک و بدون تقلب رسیدن کیم جونگ اون به مقام رهبری این کشور صحبت شد. در کشوری در که در زمینه نقض حقوق بشر و قتل ها و اعدام های بدون محاکمه تاریخ سیاهی دارد و بدرفتاری و ظلم و ستم حتی استالین را نیز به شرمندگی وا می دارد، گفته می شود که 99.97 درصد از مردم این کشور در راه رفتن به رأی دادن به کیم جونگ اون برای رهبری کشور می رقصیده و آواز می خواندند. در مقایسه با کشورهایی دموکراتیکی مانند بریتانیا که بالاترین میزان مشارکت در آن ها به ندرت به 65 درصد می رسد و حتی کشوری مانند استرالیا که رأی دادن در آن اجباری است اما مشارکت به بالای 95 درصد نمی رسد، نزدیک به 100 درصد واجدان شرایط در کره شمالی پای صندوق های رأی حاضر می شوند. در واقع اگر آمارهای کره شمالی درست باشد باید بگوییم که حکومت توتالیتری بهترین و موثرترین نوع حکومت برای دخالت دادن مردم در سیاست کشور است.
رأی دادن در کره شمالی اجباری بوده و تنها یک نامزد وجود دارد. اگر چه می تواند تصور کرد که مردم کره شمالی برای فرار از فشار لوله تفنگ روی شقیقه خود به مراکز رأی گیری مراجعه کرده اند، رسانه های کره شمالی مدعی هستند که صدای مردم این کشور شنیده شده که کیم جونگ اون را می خواسته اند. این در حالی است که جز کیم جونگ اون هیچ کاندید دیگری وجود نداشته و روی تمامی برگ های رأی گیری نیز فقط نام او نوشته شده بود. اما دولت کره شمالی مدعی است که در هیچ جای جهان به مانند این کشور مشق دموکراسی نمی شود. برخی از فراریان می گویند که رأی گیری رهبری در کره شمالی هر 5 سال یک بار برگزار شده و بیشتر شبیه یک آمارگیری است تا دولت بفهمد چه کسی فرار کرده و چه کسی در رأی گیری شرکت نکرده است.
8- کره شمالی وجود تک شاخ ها را ثابت کرده است
تک شاخ ها واقعیت دارند زیرا کره شمالی آن را ثابت کرده است. باستان شناسان آکادمی علوم اجتماعی موسسه تاریخ کره شمالی یک صخره مستطیلی شکل که عبارت «خانه تک شاخ» روی آن حک شده بود را پیدا کرده اند و این دلیلی بر واقعی بودن وجود اسب های تک شاخ است. بر اساس گزارش رسانه های خبری کره شمالی، «دانشمندان» این کشور بر این باورند که این حکاکی متعلق به زمانی بین 918 تا 1392 پس از میلاد مسیح باز می گردد اما تک شاخ ها در قرن سوم پیش از میلاد مسیح تا قرن هفتم پس از میلاد مسیح در این منطقه می زیسته اند. شاید کمتر کسی بداند اما به شکلی تصادفی، این تاریخ ها با دوران سلسله تونگ میونگ که از سلسله های باستانی کره است مطابقت دارد. پادشاه تونگ میونگ بر اساس افسانه های کره شمالی همواره سوار اسب های تک شاخ شده و امپراطوری را ساخت که نمونه آن تاکنون دیده نشده است.
7- ژاپنی های سارقان زمان هستند
رخ دادن اتفاقات بد در جاهایی که اشغال شده اند غیرمعمول نیست. در این مناطق آثار هنری گرانبها به سرقت می روند، ارزش های ملی ممنوع می شوند، زیرساخت ها نابود می گردند و بسیاری اتفاقات ناخوشایند دیگر. اما در دوران اشغال کره شمالی یک چیز بسیار متفاوت به سرقت رفته بود. در دوران اشغال کره توسط «امپریالیست های شرور ژاپنی» در سال 1910، ژاپنی ها به سرقت زمان متهم شدند. و در سال 2015، بیش از یک قرن بعد، کیم جونگ اون رهبر بی مثال و فوق العاده کره شمالی تصمیم گرفت عدالت را در حق ژاپنی ها تمام کند. در سال 2015 بود که کره شمالی به جهانیان اعلام کرد از روز 15 آگوست ساعت ها را نیم ساعت به عقب خواهد کشید.
این اقدام در رسانه های خبری داخلی به عنوان یک پیروزی بزرگ در برابر امپریالیسم تصویر شده و بنگاه خبری مرکزی کره شمالی از قول مقامات این کشور گفت که پذیرفتن ساعت پیونگ یانگ به عنوان ساعت رسمی کشور نشانه «باور تزلزل ناپذیر و اراده دولت و مردم کشور در هفتادمین سالگرد آزادسازی کره» است. رهبر بزرگ نیز بر این شور و شعف افزود و اعلام کرد که جنگ کره دوم قریب الوقوع بوده و در این نبرد «دیگر هیچ آمریکایی زنده نخواهد ماند».
6- کیم جونگ ایل قدرت های فراطبیعی داشت
رهبران در کره شمالی جایگاه بسیار خاص و فرابشری دارند. جایگاه رهبران کره شمالی چنان رفیع است که کیم جونگ ایل در چشم مردم کشور به مانند یک شبه خدا پرستیده می شد. حتی در کتاب های تاریخ کره شمالی آمده که کیم جونگ ایل تولدی فرازمینی داشته است. ظاهراً دیکتاتور سابق کره شمالی در نوک یک کوه مقدس به نام پائکتو بدنیا آمده است، آن هم در حالی که پدرش با دست های خالی مشغول نبرد با اشغالگران ژاپنی بوده و مانند رمبو پیشانی بندی الهام بخش بر سر داشت. حالا که حرف از رمبو شد باید بگوییم که مردم کره شمالی به این باور رسیده بودند که کیم جونگ ایل الهه مد و فشن بوده و بسیاری را در غرب شیفته خود ساخته است.
همچنین باور عمومی این بود که رهبر سابق کره شمالی قدرت های فراطبیعی داشته و یکی از موهبت های الهی به او این بود که وی مدفوع نمی کرده است. در رسانه های خارجی شایعات زیادی در مورد قدرت های فراانسانی رهبر درگذشته کره شمالی وجود دارد و نمی توان تفاوت گزارش های رسانه های خبری کره شمالی از افسانه های شهری را مشخص کرد. تمام چیزی که می توان با عقل سلیم گفت این است که تمامی ادعاهای رسانه های رسمی کره شمالی در مورد قدرت رهبران این کشور دروغ و فریبی بیش نیست. در برخی افسانه پردازی های رسانه های کره شمالی گفته شده که کیم جونگ ایل در اولین مسابقه گلف خود 34 بار توپ را به درون سوراخ مربوطه انداخته و تنها در یک دور مسابقه 11 بار توپ را به گل تبدیل کرده و 17 نیروی امنیتی حاضر در صحنه این موضوع را تایید کرده اند.
اگر این برای باور کردن قدرت های فراطبیعی کیم جونگ ایل کافی نیست، آیا تغییر آب و هوا با خلق و خوی رهبر فقید کره شمالی برایتان کافی است؟ گفته می شود کیم جونگ ایل چنان قدرتمند بوده که کنترل آب و هوا را در دست داشته است. آژانس خبری مرکزی کره شمالی مدعی شده بود که در لحظه مرگ کیم جونگ ایل آسمان قرمز شده و کوه آتشفشانی پائکتو بلندتر از هر زمان دیگری غرید. البته جالب است که هیچ کسی در خارج از کره شمالی این صدای غرش را نشنید.
5- کیم جونگ اون در کودکی یک نابغه بوده است
بعد از پدر نبود به کیم جونگ اون پسر او و رهبر کنونی کره شمالی می رسد. رهبر کنونی کره شمالی یا مارشال بزرگ، دو برادر خود را برای رسیدن به رهبری کره شمالی کنار زد. یکی از برادران به گفته پدرش شخصیتی «بیش از حد زنانه» داشت که احتمالاً به همجنس باز بودن وی اشاره داشت و دیگری نیز به خاطر سفر مخفیانه به ژاپن با پاسپورت جعلی برای رفتن به دیزنی لند و دستگیر شدنش در این کشور از چشم پدر افتاد. بدین ترتیب این بار گران بر روی شانه های کیم جونگ اون قرار گرفت تا نقش برادر بزرگتر و رهبری پرولتاریای کره شمالی را بر عهده گیرد. رهبر جوان بودن کار دشواری است به ویژه وقتی پدرتان یک نابغه فراانسانی بوده باشد و بدین ترتیب بود که آژانس خبری مرکزی کره شمالی دست به کار شد تا کمی رزومه رهبر ناشناخته جدید کشور را پربارتر کند.
بدین ترتیب دو داستان بزرگ اصلی در ذهن توده ها نهادینه شده و همچنین کتابی با عنوان «فعالیت های انقلابی کیم جونگ اون» نیز در برنامه آموزشی مدارس کشور گنجانده شد. اولین داستان در مورد این بود که کیم جونگ اون در سن 3 سالگی در رانندگی کردن نابغه بوده است. دومین داستان نیز این بود که کیم در سن تنها 9 سالگی به دریا زده و در رقابت با یک مدیرعامل خارجی و در شرایطی که همه چیز علیه وی بود، توانست مسابقه قایقرانی را از حریف خود ببرد. بعد از رسیدن به رهبری نیز گفته می شود که رهبر کره شمالی به بلندترین قله کشور صعود کرده و از محل بدنیا آمدن پدرش دیدن کرده است.
4- ایدز، ایبولا، مرس و سارس در کره شمالی درمان می شوند
ظاهراً کره شمالی نابغه ترین افراد در جهان را در اختیار دارد زیرا در حالی که بیماری های ویرانگری مانند ایبولا و ایدز در آفریقا و سارس و مرس در میان کشورهای پیشرفته شیوع پیدا کرده و تاکنون درمان قطعی برای آن ها پیدا نشده، در کره شملای خبری از این بیماری ها نبوده و در واقع درمان آن ها نیز کشف شده است. در واقع این نوشداروی کره ای که Kumdang-2 نام دارد ترکیبی از جینسینگ، کمی کود شیمیایی و «عناصر نادر زمینی» است. شوربختانه این تنها دستورالعملی است که از ترکیب این داروی شفابخش توسط مقامات کره شمالی فاش شده و معلوم نیست که عناصر نادر زمینی چیست و کجا باید آن را یافت هر چند حدسمان این است که چنین عناصری را تنها می توان در خانه اسب تک شاخ می توان جست. بدتر اینکه این اولین باری نیست که داروی Kumdang-2 به عنوان یک اختراع معجزه گونه در کره شمالی خبرساز می شود. در سال 2006 و 2013 آژانس خبری مرکزی کره شمالی این ادعا را مطرح کرده و مدعی شد که دانشمندان این کشور درمان آنفلوانزای پرندگان را یافته اند.
3- دانش آموزان همه چیز را در مورد آمریکایی های لعنتی یاد می گیرند
همانطور که گفته شد رهبر کره شمالی دل خوشی از آمریکایی ها ندارد و به همین دلیل اینترنت داخلی کره شمالی پر از پوسترهای راکت های آمریکایی هایی است که زیر قدرت کره ای ها له می شوند، سربازان آمریکایی نوزادن کره ای را به درون چاه می اندازند و عموم مردم فریاد می زنند که ما طالمان و ستمگران آمریکایی را شکست خواهیم داد. گفته می شود که این پوسترها دیگر به اندازه گذشته در خیابان های پیونگ یانگ دیده نمی شوند و دیدگاه کلی پرولتاریای کره شمالی نسبت به آمریکا کمی نرم تر شده است. اما این موضوع در مورد برنامه آموزشی این کشور صدق نمی کند. در واقع، مهد کودک های کره شمالی هنوز هم خانه همان پوسترها بوده و آموزش های کلاسیکی مانند « با این تفنگ پلاستیکی به آمریکایی های حرامزاده تیراندازی کن»، «آمریکایی های حرامزاده را با این سرنیزه بکش»، «فعالیت های انقلابی کیم جونگ اون»، «ژاپنی ها شیاطین 101 هستند» و «آمریکایی های حرامزاده را با این طناب دار بزن» همچنان وجود دارد.
2- همبرگر توسط کیم جونگ ایل ابداع شد
منشأ همبرگر موضوع بسیار جنجالی و بحث برانگیزی است. دستکم 6 آمریکایی مدعی هستند که آن ها مخترع این غذای آمریکایی در اواخر قرن نوزدهم بوده اند اما تاریخ نشان می دهد که این فست فود دوست داشتنی سال ها قبل ابداع شده است. رومی ها در قرن چهارم میلادی چیزی داشته اند که شبیه همبرگر بوده و چنگیز خان نیز اولین نسخه های گوشت قیمه شده را با خود به روسیه آورد که بعدها از طریق اروپای شرقی به آلمان و شهر هامبورگ برده شد. اما هیچ کسی این گوشت را بین نان قرار نداده و دستکم چیزی در این مورد در کتاب های تاریخی نوشته نشده است. اما در کره شمالی اینطور نیست زیرا فرمانده بزرگ، کیم جونگ ایل، مخترع همبرگر بوده است البته دستکم یکصد سال بعد از اینکه در واقع همبرگر اختراع شد. بدین ترتیب می توان توانایی سفر در زمان را نیز به توانایی های فرابشری رهبر فقید کره شمالی اضافه کرد.
1- شین سان اوک برای ساخت فیلم در کره شمالی تحت فشار نبود
کیم جونگ ایل به سینما علاقه بسیاری داشت اما کارگردانی که بتواند فیلم های مورد نظر او را بسازد وجود نداشت. به همین دلیل وی یک نقشه کشید و یک فیلمساز مشهور اهل کره جنوبی و همسر بازیگرش را با فاصله و در مدت حضورشان در هنگ کنگ ربود. بعد از مدت های زندانی بودن و شکنجه شدن، شین سان اوک مجبور شد مهارت هایش را در اختیار رهبر بزرگ قرار دهد. اما این کافی نبود بلکه باید شین سانگ اوک بازآموزی می شد و تمام فرآیندهای ایدئولوژیکی که باید را طی می کرد تا در نهایت همانند دیگر ساکنان کره شمالی، رهبر کشور را بپرستد. پس از آن بود که وی اجازه یافت فیلم هایی که کیم جونگ از او می خواست را به اجبار بسازد!
شین سانگ اوک در کره شمالی 7 فیلم تحت نظارت و با تهیه کنندگی رهبر بزرگ ساخت که بهترین آن ها یک فیلم تقلیدی به نام Pulgasari بود که شباهت عجیبی به فیلم گودزیلا داشت. این کارگردان اهل کره جنوبی بالاخره بعد از اینکه توانستند اعتماد فرمانده بزرگ را کسب کنند برای شرکت در فستیوال فیلم وین از کشور خارج شده، اما فرار کرده و در ایالات متحده پناهنده شدند. اما کیم جونگ ایل و رسانه های کره شمالی مدعی شدند که این دو توسط نیروهای آمریکایی ربوده شده اند.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/412427/دروغ-های-عجیبی-که-در-کره-شمالی-گفته-می-شود
بستن   چاپ