اخبار محرمانه
فرانسه افزایش تدابیر امنیتی در اطراف سفارتخانه‌های خود را خواستار شد
شنبه 10 آبان 1399 - 13:37:25
اخبار محرمانه - باشگاه خبرنگاران / پس از جنجال‌آفرینی اقدامات اسلام‌ستیزانه پاریس، وزیر امور خارجه فرانسه خواستار تشدید اقدامات امنیتی در اطراف سفارتخانه‌های این کشور در سراسر جهان شد.
به نقل از آرتی عربی، «ژان ایو لو دریان»، وزیر امور خارجه فرانسه امروز (شنبه) پس از اتفاقات اخیر این کشور، نگران حمله به سفارتخانه‌ها و شهروندان فرانسوی در جهان است، از این رو خواستار تشدید اقدامات امنیتی در اطراف سفارتخانه‌های خود در سراسر جهان شد و اعلام کرد که دستورات لازم در این خصوص را به سفرای پاریس ابلاغ خواهد کرد.
در همین راستا، ژرالد دارمانین، وزیر کشور فرانسه هم دیروز (جمعه) اعلام کرد 120 نیروی پلیس را به شهر نیس اعزام شدند، زیرا احتمال وقوع حملات بیشتری وجود دارد.
روز گذشته نیز در پی وقوع حمله تروریستی در نزدیکی کلیسایی در شهر نیس فرانسه، دست کم سه نفر کشته و شماری دیگر زخمی شدند. مهاجمی از اهالی تونس با چاقو این حمله را انجام داده است و کمی پس از آن، مأموران به محل حادثه رفته و مهاجم را به ضرب گلوله زخمی و دستگیر کردند.
این اظهارات دو وزیر فرانسوی در حالی است که امانوئل مکرون، رئیس جمهور یک نشست فوری را با وزارت دفاع برگزار کرده است.
فرانسه همزمان با افزایش شیوع کرونا در این کشور، پس از سخنان و مواضع توهین آمیز امانوئل مکرون، رئیس جمهور این کشور به پیامبر اکرم (ص) و دین اسلام، موجی از خشم را در نه تنها در کشور خودش بلکه در سایر کشور‌های اسلامی جهان به راه انداخت که به تحریم کالا‌های فرانسوی در برخی کشور‌ها منجر شد و تنش جدیدی میان کشور‌ها ایجاد کرد.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/412040/فرانسه-افزایش-تدابیر-امنیتی-در-اطراف-سفارتخانه‌های-خود-را-خواستار-شد
بستن   چاپ