اخبار محرمانه
ویروس کرونا چگونه بر قلب تأثیر می‌گذارد؟
شنبه 10 آبان 1399 - 10:04:30
اخبار محرمانه - اگرچه از ویروس کرونا به عنوان یک ویروس مهاجم به سیستم تنفسی یاد می‌شود، پزشکان معتقدند ویروس کرونا می‌تواند به طور مستقیم عضله قلب را آلوده کرده و باعث مشکلات دیگری شود که منجر به آسیب قلبی می‌شود.

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
اگرچه از ویروس کرونا به عنوان یک ویروس مهاجم به سیستم تنفسی یاد می‌شود، پزشکان معتقدند ویروس کرونا می‌تواند به طور مستقیم عضله قلب را آلوده کرده و باعث مشکلات دیگری شود که منجر به آسیب قلبی می‌شود.
به گزارش سرویس خواندنی‌های انتخاب، در بعضی افراد مبتلا به کرونا، همزمان با کاهش عملکرد ریه، ممکن است اکسیژن کافی در اختیار قلب قرار نگیرد. گاهی اوقات این باعث ایجاد واکنش التهابی طاقت فرسایی می‌شود که در هنگام تلاش بدن برای مقابله با عفونت، قلب را تحت تاثیر قرار می‌دهد.
این ویروس همچنین می‌تواند به رگ‌های خونی حمله کرده یا باعث التهاب درون آن‌ها شود و منجر به لخته شدن خون شود که می‌تواند باعث حملات قلبی شود. در بسیاری از بیماران کرونا لخته در بدن مشاهده شده است. این امر برخی پزشکان را بر آن داشته است که دارو‌های رقیق کننده خون را امتحان کنند، اگرچه در مورد این درمان اتفاق نظر وجود ندارد.

اخبار محرمانه


دکتر شان پینی مدرس دانشگاه شیکاگو می‌گوید افرادی که بیماری قلبی دارند بیشتر در معرض آسیب‌های قلبی مرتبط با ویروس هستند. اما عوارض قلبی نیز در بیماران کرونا مشاهده شده است که هیچ بیماری قبلی شناخته شده‌ای ندارند. یک بررسی اخیر در ژورنال کالج قلب و عروق آمریکا نشان می‌دهد که شواهدی از درگیری قلب حداقل در 25 ٪ از بیماران ویروسی کرونا در بیمارستان یافت شده است. در بعضی از مراکز، این میزان 30 ٪ یا بیشتر است؛ و برخی مطالعات نشان داده اند که سطح آنزیم بالا و سایر علائم نشان دهنده آسیب قلبی حتی در بیماران مبتلا به بیماری خفیف‌تر مشخص است. مشخص نیست که آیا این آسیب دائمی است یا خیر.
دکتر تام مادوکس، عضو هیئت مدیره کالج قلب و عروق آمریکا، می‌گوید هنوز مشخص نیست که آیا ویروس می‌تواند قلب با عملکرد طبیعی را از کار بیاندازد یا خیر.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/411925/ویروس-کرونا-چگونه-بر-قلب-تأثیر-می‌گذارد؟
بستن   چاپ