اخبار محرمانه
تقدیر و اعطای تسهیلات به ایده های برتر دانشجویی رویداد "کمند"
سه شنبه 6 آبان 1399 - 12:12:32
اخبار محرمانه - آیین های اختتامیه طرح کمند در دانشگاههای بیرجند و یزد به طور جداگانه و به صورت آنلاین با حضور معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده برگزار شد.

آیین های اختتامیه طرح کمند در دانشگاههای بیرجند و یزد به طور جداگانه و به صورت آنلاین با حضور معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده برگزار شد. رویداد دانشجویی "کار"، "مهارت" و "نوآوری" دانشجویان دختر (کمند) با همکاری معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری روز دوشنبه در استان های خراسان جنوبی و یزد برای دانشجویان دختر دانشگاههای این استان ها خاتمه یافته و بهترین ایده ها معرفی شدند. حمایت از ایده های نوپا برای کارآفرینی و ایجاد اشتغال، ارتقاء توانمندی های دانشجویان دختر، ایجاد خلاقیت برای ورود به فضای کسب و کار و افزایش خودباوری و امید، هدف طرح کمند است.
معصومه ابتکار با اشاره به همکاری های معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: آنچه در حال حاضر اهمیت فراوان دارد اینست که دانشجویان ما بتوانند چه در دوره های مهارت افزایی و کارآفرینی و چه در قالب برنامه هایی مانند کمند با دنیای کار، اشتغال، خلاقیت، نوآوری، استارت آپ ها و بحث روز فناوری های نوین آشنا شوند تا به نوعی زمینه ورود آنها به بازار کار و فعالیت و اشتغال فراهم آید.
وی افزود: ما به دلیل ماموریت ذاتی خود و همچنین تعداد رو به افزایش دختران فارغ التحصیل دانشگاهی و نیاز آنها به معیشت پایدار باید تلاش کنیم زمینه های مناسبی برای ورود آنها به بازار کار ایجاد شود.
ابتکار تصریح کرد: در این رویداد علاوه بر ارائه آموزش های مختلف، طرح تجربیات هم مهم است و البته باید شکست ها را هم به عنوان تجربه ثبت کنیم. چرا که موفقیت ها حاصل تجربیاتی است که در شکست ها به دست می آید و ثبت شکست ها، به کارگیری تجربیات برای موفقیت است.
وی با اشاره به اینکه امروز دانشگاه اجتماعی دانشگاهی است که بتواند پیوندی عملی بین دانش، اجرا، اشتغال، کارآفرینی و تولید برقرار کند، گفت: مهارت آموزی باید در کنار کسب دانش در دانشگاه های ما اتفاق بیفتد و به خصوص ایده و ایده پردازی می تواند در بسیاری از موارد در کارها راهگشا باشد.
در این مراسم رییس دانشگاه بیرجند نیز با اشاره به شعار «دانشگاه بیرجند، جامعه‌محور، مهارت‌آموز و کارآفرین» بر همت این دانشگاه برای برگزاری برنامه‌هایی همچون رویداد کمند تاکید کرد.
احمد خامسان گفت: امیداوریم به زودی شاهد بروز نتایج این گونه رویدادها در جهت توانمندسازی دانشجویان باشیم.
مراسم تجلیل از برگزیدگان رویداد کار، مهارت و نوآوری دانشجویان دختر خراسان جنوبی با حضور «معصومه ابتکار» معاون امور زنان و خانواده رییس جمهوری و رییس دانشگاه بیرجند به صورت مجازی برگزار شد.
پخش کلیپ، سخنرانی دانشجویان فعال در رویداد کمند و تجلیل از برگزیدگان از دیگر برنامه‌های این رویداد بود.
دانشگاه بیرجند با بیش از 40 سال سابقه و کارکرد علمی و آموزشی در شرق کشور دارای حدود 12 هزار دانشجو در 340 کدرشته در مقاطع تحصیلی کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا است.
دانشجویان تحصیلات تکمیلی (کارشناسی ارشد و دکترا) این دانشگاه حدود 30 درصد جمعیت دانشجویی را تشکیل می‌دهند.
طی رویداد کمند در استان های خراسان جنوبی و یزد، آموزش 300 دانشجوی دختر سال آخر کارشناسی و تحصیلات تکمیلی از وبینارهای تخصصی با حضور بانوان کارآفرین و صاحب نظران دانشگاهی میسر شده و ارائه خدمات مشاوره به دانشجویان توسط مدیران زن شرکت های دانش بنیان انجام گرفت. همچنین از میان دهها ایده ارائه شده، تعدادی مورد تقدیر و جایزه نقدی و تسهیلات اشتغال قرار گرفت. 
"کمند" هم اکنون در 10 استان کشور در حال اجراست.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/409483/تقدیر-و-اعطای-تسهیلات-به-ایده-های-برتر-دانشجویی-رویداد-"کمند"
بستن   چاپ