اخبار محرمانه
قدیمی ترین کشورهای کره خاکی را بشناسید
سه شنبه 6 آبان 1399 - 12:12:03
اخبار محرمانه - لست سکند / اگرچه زندگی انسان ها در این کره خاکی میلیون‌ها سال پیش آغاز شده است، پیدایش تمدن قدمتی بسیار کمتری نسبت به آن دارد. نخستین آثار تمدن بشریت در 6500 سال پیش از تولد مسیح رخ داد، زمانی که انسان ها از زندگی خانه به دوشی خود دست کشیدند و سکونت دائمی در یک مکان و توسعه بخشیدن به آن را جایگزین سبک زندگی خود کردند. این توسعه دادن امکان در زمانی کوتاه به شهرهای بزرگی منجر شد و ایده کشورهایی با مرز‌های مجزا را به ذهن آدمی رساند. 
در این مطلب به معرفی نخستین کشورهایی که پس از شروع تمدن بشریت شکل گرفتند پرداخته شده که تمامی آن‌ها قدمتی هزاران سالِ دارند. 
ایران - 550 سال قبل از مسیح

اخبار محرمانه

کوروش دوم که به عنوان کوروش کبیر نیز شناخت می‌شود، در 550 سال پیش از مسیح با شکست دادن قومیت ماد، لیدیه و بابل امپراطوری پارس را تشکیل داد.
حکومت وی که با نام هخامنشی شناخته می‌شد تا قبل از مغلوب شدن توسط اسکندر کبیر (330 سال پیش از میلاد مسیح) بر ایران سلطه داشت. 
6. ژاپن - 660 سال قبل از مسیح

اخبار محرمانه

5. یونان - 800 سال قبل از مسیح

اخبار محرمانه

وسعت و مرزهای یونان کنونی با یونان باستان بسیار متفاوت‌تر است، اما آنچه هنوز در این کشور دیده می‌شود نشاءت از فرهنگ اصیلی دارد که از یونان باستان در این کشور بجا مانده است.
4. اتیوپی - 980 سال قبل از مسیح

اخبار محرمانه

980 سال قبل از مسیح، سالی است که مورخان درباره نخستین حکومت شکل‌ گرفته درباره اتیوپی اذعان دارند. این حکومت دمت (D’mt) نام داشت. اتیوپی یکی از معدود حکومت‌های آفریقایی محسوب می‌شود که هرگز تحت استعمار قرار نگرفت. به‌استثنای چندین سال در قرن 20 که تحت سلطه دیکتاتوری ایتالیا قرار داشت.
3. هند - 1500 سال پیش از مسیح

اخبار محرمانه

2. چین - 2070 سال پیش از مسیح

اخبار محرمانه

چین در کنار ژاپن از قدیمی‌ترین کشورهای شرقی این کره خاکی به شمار می‌روند که شواهد زیادی قدمت آن‌ها را تائید می‌کند. برای آشنایی با قدیمی‌ترین شهر‌های چین پیشنهاد می‌شود مقاله لینک شده را نیز مطالعه کنید تا بیشتر از این کشور اعجاب‌انگیز ببینید و بدانید.
1. مصر - 3100 سال پیش از مسیح

اخبار محرمانه

کشور مصر تاکنون دست خوش حکومت‌ و پادشاهی‌های مختلفی قرار گرفته است که از جمله آن‌ها می‌توان به سلطه امپراطوری پارس‌ها، امپراطوری عثمانی و عرب‌ها اشاره داشت که تأثیر فتح اعراب در قرن 9 – 10 میلادی به مصر کاملاً مشهود است (به دلیل رواج زبان عربی و دین اسلام در مصر).

http://www.SecretNews.ir/fa/News/409468/قدیمی-ترین-کشورهای-کره-خاکی-را-بشناسید
بستن   چاپ