اخبار محرمانه
186 درخواست مشاغل سخت و زیان آور در قزوین تایید شد
دوشنبه 5 آبان 1399 - 13:56:43
وزارت رفاه
اخبار محرمانه - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین گفت: 391 درخواست تجدیدنظر مشاغل سخت و زیان آور به کمیته مربوط در اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان ارسال شده بود که از این تعداد 186 فقره، مورد تایید قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی تعاون، کار و رفاه اجتماعی قزوین، رضا گروسی مدیرکل تعاون،کارورفاه اجتماعی استان قزوین در جلسه کمیته تجدید نظر مشاغل سخت و زیان آور استان با اشاره به اهمیت سلامت نیروی انسانی در محیط کار، تصریح کرد: مشاغل سخت و زیان آور به کارهایی اطلاق می‌شود که عوامل فیزیکی، شیمیایی، مکانیکی و بیولوژیکی محیط کار در آنها بالاتر از حد استاندارد است و در اثر اشتغال کارگر، تنشی به مراتب بالاتر از ظرفیت‌های طبیعی، جسمی و روانی در فرد ایجاد می‌شود که نتیجه آن بیماری شغلی و عوارض ناشی از آن است.
گروسی افزود: از ابتدای سال جاری هزار و 805 درخواست بررسی مشاغل سخت و زیان آور بدوی دریافت شده بود که از این تعداد هزار و 349 درخواست مورد تایید قرار گرفت.
وی اضافه کرد: کمیته تجدید نظر مشاغل سخت و زیان آور استان در سال جاری به هزار و 190 عنوان شغلی براساس درخواست مشاغل سخت و زیان آور در بین 293 کارگاه رسیدگی کرده است.
وی تصریح کرد: با تلاش‌های صورت گرفته رسیدگی به درخواست متقاضیان سرعت گرفته و مدت زمان رسیدگی نسبت به گذشته کاهش یافته است.
گروسی اضافه کرد: برابر بند یک ماده 13 آئین نامه مربوط، بیمه شدگانی که حداقل 20 سال سابقه کار متوالی یا 25 سال سابقه کار متناوب و پرداخت حق بیمه در کارهای سخت و زیان آور را دارا باشند بدون شرط سنی مشمول بازنشستگی می‌شوند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین افزود: به استناد تبصره پنج ماده هشت آیین نامه اجرایی کارهای سخت و زیان آور، رای کمیته بدوی ظرف مدت 15 روز اداری از تاریخ ابلاغ قابل تجدید نظر خواهی است.
وی در خصوص چگونگی ارائه درخواست تصریح کرد: بیمه شدگان شاغل در کارهای سخت و زیان آور طبق توافق به عمل آمده ضمن مراجعه به سازمان تامین اجتماعی و مشخص نمودن عنوان شغلی به یکی از ادارات شهرستان محل کار مراجعه کرده و پس از بازرسی از محل کار توسط کارشناسان ماده 2 آئین نامه در کمیته بدوی مورد بررسی قرار می‌گیرد.
گروسی گفت: کمیته استانی با تطبیق شغل و با توجه به مشاغل سخت و زیان آور موضوع ماده 11 و گزارش کارشناسان موضوع ماده 2 آئین نامه در مورد سخت و زیان آور بودن یا نبودن هر یک از مشاغل ذکر شده در فرم تقاضا اظهار نظر کرده و مراتب را به شعبه تامین اجتماعی محل پرداخت حق بیمه ارسال می‌کنند.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/408749/186-درخواست-مشاغل-سخت-و-زیان-آور-در-قزوین-تایید-شد
بستن   چاپ