اخبار محرمانه
خراسان شمالی پایلوت اجرای طرح ملی مهارت آموزی ویژه دانشگاه فرهنگیان قرار می گیرد
دوشنبه 5 آبان 1399 - 13:56:39
وزارت رفاه
اخبار محرمانه - معاون وزیر تعاون ،کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان فنی و حرفه ای کشور گفت: خراسان شمالی را بعنوان پایلوت اجرای طرح ملی مهارت آموزی ویژه دانشگاه فرهنگیان معرفی می کنیم تا از این طریق سهم مهارت را به 50 درصد ارتقا دهیم.

به گزارش روابط عمومی تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی، علی اوسط هاشمی در جلسه شورای مهارت خراسان شمالی افزود: دانشجویان و معلمان قبل از فارغ التحصیلی باید مهارت های لازم را کسب کنند تا وقتی عنوان معلمی به آنان اطلاق می شود با این عنوان سر کار حضور یابند.
وی گفت : رشته اصلی در آموزش و پرورش دیگر رشته های تجربی و ریاضی نخواهد بود بلکه مهارت است مهارتی که با استعداد و پتاسیل هر شخصی تناسب داشته باشد.
وی با تاکید بر اینکه نگاه جامعه را باید به سمت مهارت آموزی سوق داد، تصریح کرد: تا کنون همه به دنبال کسب علم و دانش بودند و از فرا گرفتن مهارت آموزی غافل شدند و اکنون عصر مهارت است تا بتوان از شرایط سخت بیرون رفت.
هاشمی افزود: تدریس چند واحد درسی مهارتی در دانشگاه های خراسان شمالی ، ایجاد شهرک مهارت و 80 روستا تحت پوشش مهارت قرار گرفتن از جمله پیشنهاداتی است که در این استان به عنوان پایلوت کشوری می توان اجرا کرد.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/408745/خراسان-شمالی-پایلوت-اجرای-طرح-ملی-مهارت-آموزی-ویژه-دانشگاه-فرهنگیان-قرار-می-گیرد
بستن   چاپ