اخبار محرمانه
بورس مسکن را گران کرد
دوشنبه 5 آبان 1399 - 10:08:47
اخبار محرمانه - تسنیم / یاران وزیر سابق راه و شهرسازی سناریوی جدیدی درباره دلایل افزایش قیمت مسکن نگارش گرده‌اند که در آن بورس متهم ردیف اول است. اما آیا این ادعا واقعیت دارد؟
از مردادماه 92 تا مهر 97 یاران و مشاوران وزیر سابق راه و شهرسازی از هر فرصتی برای هجمه علیه طرح مسکن مهر استفاده می‌کردند. یکی از این مشاوران عبده‌تبریزی است. وی بارها و بارها سیاست‌های اقتصادی دولت‌های قبل در حوزه مسکن را به باد انتقاد گرفته و پس از استعفای تلگرامی عباس آخوندی همچنان به ارائه آدرس اشتباه در خصوص دلایل افزایش قیمت مسکن می‌پردازد.
وی تیرماه دو سال قبل در برنامه مناظره شبکه یک با رد ادعای برخی کارشناسان مسکن مبنی بر این‌که دولت در بخش مسکن کاری انجام نداده است، گفته بود: این‌که گفته می‌شود وزارت راه بازار را پیش‌‌بینی نکرده را قبول نداریم. وزارت راه در این بخش کار کرده است.
وی با بیان این‌که دولت کنونی تلاش کرده است صندوق مسکن را فعال کند که قبل از این دولت فعال نبوده است، یادآور شد: دولت قبل این تئوری را داشت که به خریدار وام ندهیم، کاری که باعث شد نقدینگی به سمت واحدهای خالی برود. دولت با آن‌که اصلا اعتقادی به مسکن مهر نداشت اما یک میلیون و 350 واحد را به اتمام رسانده است، فقط مسکن مهر پردیس باقی ماند که 70 درصد مسکن مهر این شهر در دادگاه است.
عبده‌تبریزی با اشاره به برنامه دولت برای اخذ مالیات در بخش زمین، افزود: انتظار این است که در بخش اجاره یک کار فوری انجام شود که این هم به معنای بر هم زدن بازار نیست. در این راستا وزارت راه برنامه تشویقی بلندمدت کردن زمان اجاره را برای کنترل این بخش در دستور کار دارد.
وی با بیان این‌که در بحث عرضه زمین محدودیت داریم، افزود: آیا توصیه می‌کنیم در تهران افراد بیشتری بیایند؛ طرح مسکن مهر شرایطی را به وجود آورد تا مردم از روستاها به شهر بیایند. این طرح مناسبات جمعیتی را بر هم زد، افرادی 45 هزار تومان را گرفتند و چوپانی را رها کرده و آمدند در شهر ساکن شدند

http://www.SecretNews.ir/fa/News/408562/بورس-مسکن-را-گران-کرد
بستن   چاپ