اخبار محرمانه
درخواست ایالت های اسپانیا از دولت مرکزی برای اعلان وضع فوق العاده
يکشنبه 4 آبان 1399 - 00:01:55
اخبار محرمانه - ایرنا / ایالت‌های اسپانیا روز شنبه همزمان با اوج گیری دوباره همه گیری ویروس کرونا از دولت مرکزی خواستند با تصویب تدابیری، از دولت‌های محلی به منظور اجرای مقررات ممنوعیت آمد و شد حمایت قانونی کند.
به گزارش خبرگزاری رویترز از مادرید؛ 10 ایالت از 17 ایالت این کشور شامل والنسیا، استوریاس، کاستیلا – لامانچا و باسک تا روز شنبه خواستار اعلام وضع فوق العاده توسط دولت مرکزی شده‌اند که به مسئولان محلی امکان محدود کردن آمد و شد شهروندان را می‌‍دهد.
رسانه‌های اسپانیا شامل ال پائیس پیش بینی کردند نشست فوق العاده دولت روز یکشنبه برای تصمیم گیری درباره این تدابیر برگزار شود.
با اینکه بسیاری از ایالت‌های اسپانیا خواستار اجرای نوعی مقررات ممنوعیت آمد و شد هستند، اما مخالفت استان پرقدرت مادرید با نظر دیگران، مانع اجرای سراسری این طرح در این کشور اروپایی شده است.
اسپانیا با بیش از یک میلیون مبتلا به بیماری کووید – 19 بالاترین آمار را در غرب اروپا دارد و شمار قربانیان ویروس کرونا نیز در آن به حدود 38 هزار تن رسیده است.
دولت محلی کاتالونیا روز جمعه پیش از تصمیم گیری دولت مرکزی، مقررات منع آمد و شد در این ایالت شامل شهر بارسلون، برقرار کرد.
پره آراگونس معاون دولت محلی کاتالونیا گفت: ما نیازمند اعلام وضع اضطراری غیرمتمرکز هستیم که در آن دولت ایالتی از همه ظرفیت ها و قدرت های مدیریتی برخوردار باشد.
برخی ایالت‌ها نیز اعلام نوعی منع آمد و شد از راه‌های جایگزین مانند دادگاه‌های محلی را در صورت اقدام نکردن دولت مرکزی بررسی می‌کنند.
بر اساس گمانه زنی‌ها؛ دولت پدرو سانچز نخست وزیر اسپانیا از رای کافی برای تصویب این تدابیر در مجلس برخوردار خواهد بود، زیرا حتی حزب ملی گرای باسک و دیگر احزاب محلی نیز از آن حمایت می‌کنند.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/407869/درخواست-ایالت-های-اسپانیا-از-دولت-مرکزی-برای-اعلان-وضع-فوق-العاده
بستن   چاپ