اخبار محرمانه
هشدار حماس به مقامات فرانسه: اهانت به ادیان و پیامبران، آزادی بیان نیست
يکشنبه 4 آبان 1399 - 00:01:33
اخبار محرمانه - باشگاه خبرنگاران / مقامات حماس در هشدار به مقامات فرانسه تاکید کردند که اهانت به ادیان و پیامبران، آزادی بیان نیست.
جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) به اظهارات رسمی و غیررسمی در فرانسه علیه مقدسات مسلمان و توهین به پیامبر (ص) واکنش نشان داد و تاکید کرد که این دست از اقدامات با هر توجیهی محکوم است.
حماس روز شنبه در بیانیه‌ای تاکید کرد که این گروه مقاومت با «محکومیت و عصبانیت شدید» اهانت‌ها علیه مقدسات اسلام در فرانسه را دنبال می‌کند.
در این بیانیه همچنین تاکید شده است: «اهانت به همه ادیان و تمامی پیامبران نه‌تنها مشمول آزادی بیان و عقیده نمی‌شود بلکه فرهنگ نفرت و دودستگی و نفاق در بین ابناء بشر را بیشتر می‌کند و رسول خدا محمد (ص) رحمهً للعالمین بوده و برای همین منظور مبعوث شده‌اند و بار‌ها سفارش به هم‌زیستی، مسامحه و احترام به طرف مقابل کرده‌اند».
حماس در باره پیامد‌ها و عواقب تداوم چنین رفتاری در فرانسه هشدار داد و تاکید کرد: «چنین رفتار‌های مذمومی، مردم و دولت‌ها را به سمت درگیری سوق می‌دهد؛ آن هم در شرایطی که به گفته حماس، انسان‌ها به ارزش‌هایی، چون هم‌زیستی و تسامح نیاز شدیدی دارند».
طی ماه‌های اخیر و در نقاط مختلف اروپا و مخصوصا فرانسه اقدامات اسلام‌ستیزانه بسیار برجسته شده است. این در حالی است که مقامات فرانسوی نسبت به اهانت‌ها بی‌تفاوت هستند و همین مسئله موجب خشم مسلمانان اروپا شده است.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/407866/هشدار-حماس-به-مقامات-فرانسه--اهانت-به-ادیان-و-پیامبران،-آزادی-بیان-نیست
بستن   چاپ