اخبار محرمانه
کرزای: انتخابات آمریکا تأثیری بر روند صلح ندارد
شنبه 3 آبان 1399 - 21:21:08
اخبار محرمانه - تسنیم / رئیس جمهور سابق افغانستان اظهار داشت که انتخابات آمریکا بر روند صلح این کشور تأثیری نخواهد داشت و افغان‌ها نیز برای اهداف کلان خارجی‌ها در حال کشته شدن هستند.
حامد کرزای، رئیس‌جمهور سابق افغانستان گفت که انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا تأثیری بر روند صلح این کشور نخواهد داشت و اهداف کلی آمریکا صرف‌نظر از نتیجه انتخابات مشابه است.
وی با اشاره به نقش پاکستان در روند صلح نیز افزود: «برقراری صلح در افغانستان یک مسئله و معامله آمریکا و پاکستان بر سر ما موضع دیگری است که مخالف آن هستیم و در برابرش مقاومت کردیم؛ دقیقاً همین معاملات بین آمریکا و پاکستان بود که پس از خروج شوروی ما را به رنجی که امروز داریم، دچار کرد».
کرزای با تأکید بر ضرورت اجماع منطقه‌ای در روند صلح و عدم معامله پنهانی درباره افغانستان نیز اظهار داشت: «ما خواستار شفافیت هستیم، ما نمی‌خواهیم افغانستان محلی برای تضاد منافع کشورها باشد، ما نمی‌خواهیم افغانستان محل رقابت قدرت‌ها باشد».
وی افزود: این جنگ افغان‌ها یا جنگی برای منافع افغان‌ها نیست، بلکه آنها برای اهداف بزرگتر خارجی‌ها در حال کشته شدن هستند.
رئیس‌جمهور افغانستان با تأکید بر نقش کلیدی آمریکا و پاکستان در روند صلح نیز تصریح کرد: اگر نیت آمریکا و پاکستان به آمدن صلح در افغانستان باشد، مذاکرات موفقیت‌آمیز خواهد شد.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/407765/کرزای--انتخابات-آمریکا-تأثیری-بر-روند-صلح-ندارد
بستن   چاپ