اخبار محرمانه
قوه مجریه، یک سوم هم در مشکلات سهم ندارد!
پنجشنبه 1 آبان 1399 - 14:34:50
اخبار محرمانه - کیهان /متن پیش رو در کیهان منتشر شده و انتشار آن به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست
محمد‌هاشمی رفسنجانی، عضو سابق مجمع تشخیص مصلحت نظام در مصاحبه با روزنامه آرمان گفت: «در شرایط موجود دولت به معنی قوه مجریه که یکی از قوای سه‌گانه محسوب می‌شود حتی یک سوم سهم را هم ندارد... قوه قضائیه و قوه مقننه و نیروهای مسلح و سایر نهادها نیز هستند که هم در حوزه اقتصاد و هم در حوزه سیاست و هم در سایر حوزه‌ها مشارکت دارند و رفتار می‌کنند. لذا این مسئله کل نظام است نه یک فرد یا قوه خاص. دولت تنها و به قول معروف یک دست صدا ندارد. این وظیفه همه است که رعایت کنند، صرفه‌جویی کنند، به فکر مردم باشند، نیازهای مردم را تامین کنند. به جای این بداخلاقی‌هایی که بازی در زمین دشمن است یا هدف دیگری دارد باید به حل مشکلات مردم بپردازند. مردم هم از هر تریبونی که داشته باشند استفاده کرده و می‌گویند که مسئولان اختلافاتشان را در جای دیگری حل کنند و به مشکلات ما رسیدگی کنند.»
چندی پیش حجت‌الاسلام و المسلمین غلامرضا مصباحی مقدم، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفته بود: «درخصوص بودجه، رئیس‌جمهور و هیئت دولت 94 درصد از بودجه را در اختیار دارند و فقط 6 درصد آن متعلق به رهبری، قوه مقننه، قضائیه، نیروهای مسلح، شورای نگهبان و... است. بنابراین دولتمردان به جای فرافکنی به وظایف اصلی خود بپردازند.»
بررسی میزان تخصیص بودجه در دستگاه‌های ملی در سال‌های اخیر نشان می‌دهد، بیشتر نهادهای خارج از قوه مجریه و یا مؤسسات فرهنگی دریافت‌کننده کمک، بخش قابل‌توجهی از میزان بودجه مصوب سالیانه خود را دریافت نکرده‌اند و میان بودجه مصوب و میزان تخصیصی به آنها فاصله معناداری وجود دارد. به‌عبارت‌دیگر، ماجرای حکایت «آش نخورده و دهان سوخته» است.
کارشناسان و صاحبنظران بارها تاکید کرده‌اند که 70 الی 80 درصد مشکلات ناشی از سوءمدیریت در دولت است. باید یادآور شد که ارگان دولت نیز روز گذشته در گزارشی که در صدر ستون «نگاهی به دیروزنامه‌های زنجیره‌ای» آورده شده، نوشته است: «سیاست گذاران بخشنامه‌هایی را ابلاغ کردند که دست و پای تولید و صادرات را بست.»

http://www.SecretNews.ir/fa/News/406522/قوه-مجریه،-یک-سوم-هم-در-مشکلات-سهم-ندارد!
بستن   چاپ