اخبار محرمانه
طبیعت زیبای آبشار آسیاب جلفا
چهارشنبه 30 مهر 1399 - 23:05:33
اخبار محرمانه -

برای دیدن این کلیپ لطفا امکان استفاده از جاوا اسکریپت را در مرورگر خود فعال نمایید،و از مرورگر خود را بروزرسانی نمایید

توریسم آنلاین / می توان از آسیاب خرابه به عنوان یکی از زیباترین و دلرباترین آبشارهای منطقه نام برد، شاهکاری بی بدیل که با لوندی وصف نشدنی از جریان آب در دل طبیعت خودنمایی می کند.
دلیل انتخاب نام آسیاب خرابه برای آن وجود بازمانده هایی از یک آسیاب باستانی در اطرافش می باشد. این آبشار آب خود را از چشمه های مناطق اطراف تامین می نماید و از ارتفاعی 10 متری سرازیر می شود و در مسیر عبورش در دل کوه در گودال های و حفره ای موجود به آبشارهای کوچکتری تبدیل می گردد.
ترکیب فوق العاده و ماهرانه جریان آبشار در کنار طبیعت جذاب و رشته کوه های بی نظیر خالق تصویری خارق العاده و دلنوار شده است، تصویری بهشت گونه که باور واقعی بودنش کمی سخت است.
بی محابا و بدون ترس از خیس شدن به زیر جریان آبشار بروید و لذت طراوت این آب خنک را با تمام وجودتان لمس نمایید. می توان در مناطق اطراف آن چادرتان را برپا کنید و از اقامت در دل طبیعت لذت ببرید. البته گزینه هایی برای اقامت در جلفا نیز یافت می شود.
دسترسی:
آسیاب خرابه در 27 کیلومتری هادی شهر و 150 کیلومتری تبریز قرار گرفته است و دسترسی به آن از تبریز به سمت خروجی مرند امکان پذیر خواهد بود. پس از کاروانسرای عباسی راهتان را همچنان ادامه دهید و با پیمودن مسیری 135 کیلومتری به ورودی شهر جلفا برسید.
حال از شرق جلفا به سمت علمدار شهر و در امتداد رود ارس حرکت نمایید. بعد از مسیری 25 کیلومتری به تابلوی آسیاب خرابه خواهید رسید.
آبشار آسیاب خرابه تا ورودی این جاده تنها 8 کیلومتر فاصله دارد.
البته مواظب یک دوراهی در سر راهتان باشید، دو راهی که سمت چپش به روستای الوان و سمت راست آن به آبشار آسیاب خرابه منتهی می شود.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/406252/طبیعت-زیبای-آبشار-آسیاب-جلفا
بستن   چاپ