اخبار محرمانه
جنگل سنگی در چین
شنبه 26 مهر 1399 - 23:28:20
اخبار محرمانه - دلتا/ آیا تا به حال اسم جنگل سنگ را شنیده‌اید؟ جنگلی با زیبایی‌های نفس‌گیر که ارزش یک‌بار دیدن را ‏دارد. دیدار از جنگل ‏سنگ شیلین تجربه ای بسیار جالب است.جنگل‌ سنگی شیلین در کشور چین قرار دارد.چین، پر جمعیت ترین کشور دنیا، در شرق قاره آسیا قرار گرفته است. این کشور زیبا و خوش آب و هوا دارای چشم اندازهای طبیعی بی‌شماری است که گویی تمامی ندارد. از این رو چین به یکی از پربازدیدترین کشورهای دنیا تبدیل شده و مورد توجه گردشگران زیادی قرار گرفته است.در این مطلب مجله دلتا قصد دارد شما را با یکی از خارق‌العاده‌ترین پدیده‌های طبیعی یعنی جنگل سنگی چین آشنا کند.
جنگل سنگی شیلین یکی از زیباترین مکانهای طبیعی دنیاست که در استان یون‌نان در جنوب‌غربی چین قرار دارد. یون نان Yunnan یکی از استان‌های جمهوری‌خلق چین است. یون‌نان در منطقه‌ای کوهستانی قرار دارد. با ارتفاعات بلند از سمت شمال‌ غربی و ارتفاعات کم در جنوب شرقی.در غرب یون‌نان ارتفاع بالاترین نقاط قله‌ها تا پایین‌ترین قسمت دره‌ها تا 3000 متر متغیر است.
این کوه‌های سربه فلک کشیده مساحتی بالغ بر سیصد کیلومتر مربع را در برگرفته‌اند و در حدود 270 میلیون سال قدمت دارند سنگ‌ها و صخره‌ها به صورت شگفت‌انگیزی قرار دارند و مانند این است که درختانی ساخته شده از سنگ سر به آسمان کشیده شده باشند که فعالیت‌های زمین لرزه‌ای و فرسایش آب و باد در طول هزاران سال این سازه‌های سنگ آهک را بدین شکل درآورده است.
جنگل سنگی که وسعتی برابر 350 کیلومتر مربع دارد در سال 1984 به عنوان پارک ملی شناخته شد. ‏در سال بیشتر از 10 میلیون گردشگر از سرتاسر دنیا از این مکان عجیب دیدن می‌کنند.مردم محلی هر ساله در 24 ژوئن، جشنواره باستانی و مورد احترام مشعل را در شیلین، جنگل‌ سنگی چین برگزار می‌کنند. این جشنواره شامل بخش‌های مختلفی از نمایش‌های مرسوم از قبیل کشتی، گاو بازی، اژدها‌بازی، رقص شیر و … می‌شود.
شیلین جنگل‌های سنگی کوچکتری را نیز در برمی گیرد که شامل غارها، آبشارها، حوضچه‌ها، یک دریاچه در کنار جزیره و حتی رودخانه‌ای زیرزمینی است. دو بخش کوچکتر از جنگل سنگی، نایگو Naigu و روستای سوگای Suogeyi Village قسمت‌هایی از کارستان جنوبی چین هستند که در سازمان میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده‌اند.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/403009/جنگل-سنگی-در-چین
بستن   چاپ