اخبار محرمانه
تشدید اختلافات در کابینه ائتلافی رژیم صهیونیستی
شنبه 26 مهر 1399 - 21:28:03
اخبار محرمانه - العالم / همزمان با اعتراض بسیاری از ساکنان سرزمین‌های اشغالی در مناطق مختلف فلسطین، اختلافات میان ائتلاف آبی و سفید به رهبری "بنی گانتس" و حزب لیکود به رهبری "بنیامین نتانیاهو" شدت یافته است و وزیر جنگ مجددا تهدید کرد که پارلمان ( کنست) را منحل خواهد کرد.
به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، شبکه 13 تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد، گانتس به دنبال آن است که اگر نتانیاهو تا ماه دسامبر ( آذر - دی ) اقدامی برای تصویب بودجه دولت انجام ندهد، تصمیم به انحلال کنست در ماه نوامبر بگیرد.
این شبکه پنجشنبه گذشته اعلام کرد که "شلومو قرعی" نماینده کنست از حزب لیکود، قصد دارد پیش‌نویس قانونی را برای تعویق زمان تصویب بودجه دولت تا ماه مارس سال 2021 ( اسفند) ارائه دهد، با ادعای این که امکان برآورده کردن نیازها و خواسته‌های ائتلاف آبی سفید تا ماه دسامبر امکان پذیر نیست.
این در حالی است که به موجب توافق گانتس و نتانیاهو برای تشکیل دولت ائتلافی، قرار بود بودجه دولت نهایتا تا اوایل دسامبر( آذر ) به تصویب برسد.
همزمان نیز بر اساس نظرسنجی جدید که در سرزمین‌های اشغالی انجام شده، 54 درصد اسرائیلی‌ها خواستار استعفای «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی شدند.
در همین ارتباط رادیو «103 FM» رژیم صهیونیستی نیز با انتشار یک نظرسنجی دیگر گزارش داد؛ 67 درصد ساکنان فلسطین اشغالی، عملکرد نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای مقابله با شیوع کرونا را بد یا خیلی بد عنوان کردند.
کابینه نتانیاهو به خاطر سوء مدیریت در مقابله با شیوع ویروس کرونا، زیر تیغ تیز انتقادات شدید ساکنان سرزمین‌های اشغالی قرار دارد؛ به طوری که این رژیم در مقایسه با جمعیت، یکی از بیشترین مبتلایان به ویروس کرونا را در جهان داراست و با وجود گذشت چندین هفته از قرنطینه کامل، تاکنون تلاش‌ برای کاهش میانگین مبتلایان به ویروس کرونا ناکام مانده است.
بر اساس تازه‌ترین آمار وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی شمار مبتلایان در این رژیم به301 هزار و 896 نفر رسیده است که 2 هزار و 141 تن از آنان نیز جان خود را از دست داده‌اند.
ناتوانی نتانیاهو برای مقابله با کرونا و پرونده‌های مختلف فساد وی همچنین سبب شده که محبوبیت حزب لیکود که او ریاست آن را برعهده دارد، بشدت کاهش یابد.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/402850/تشدید-اختلافات-در-کابینه-ائتلافی-رژیم-صهیونیستی
بستن   چاپ