اخبار محرمانه
33 درصد کارآموزان زنجانی وارد بازار کار می‌شوند
دوشنبه 21 مهر 1399 - 15:10:35
وزارت رفاه
اخبار محرمانه - مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان گفت: بیش از 33 درصد کارآموزان آموزش دیده در مراکز فنی و حرفه‌ای وارد بازار کار می‌شوند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کارورفاه اجتماعی استان زنجان، محمدرضا انصاری با اشاره به شیوع بیماری کرونا و تحت تاثیر قرار دادن بخش‌های مختلف از جمله آموزش، اظهار کرد: با توجه به اینکه آموزش نباید تعطیل شود، زمینه‌های لازم برای مهارت آموزی مجازی متقاضیان را فراهم کردیم.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان در رابطه با آموزش‌های اداره‌کل فنی و حرفه‌ای استان زنجان، در وضعیت‌های مختلف کرونایی از لحاظ رنگ‌بندی، افزود: آموزش‌های این اداره‌کل در شهرهایی با وضعیت کرونایی سبز و زرد با رعایت همه پروتکل‌های بهداشتی، به صورت حضوری و در شرایط قرمز و نارنجی کرونایی به‌صورت مجازی و غیرحضوری برگزار می‌شود.
وی تصریح کرد: ارائه آموزش‌های مهارتی در بخش‌های مختلف از جمله سیاست‌ها و برنامه‌های سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور و الزامی بوده که نیازمند تداوم بیشتری است.
انصاری با بیان اینکه بیش از 33 درصد کارآموزان آموزش دیده در مراکز فنی و حرفه‌ای وارد بازار کار می‌شوند، ادامه داد: سند توسعه، اشتغال و مهارت‌آموزی با هدف برنامه‌ریزی و استفاده از ظرفیت بازار کار، آینده‌پژوهی، نقشه توسعه راه آموزش‌های مهارتی با توجه به نیازها و ظرفیت‌های اشتغال استان زنجان تدوین شده است.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان با اشاره به برگزاری مسابقات ملی مهارت، خاطرنشان کرد: ارتقای مهارت‌های فنی و حرفه‌ای کشور در سطح بین‌المللی، ترویج و ارتقای فرهنگ مهارت‌آموزی، نخبه‌پروری، ایجاد بستر مناسب برای ارتقای مهارت‌های حرفه‌ای کشور تا سطح مهارت‌های جهانی و شناسایی کمبودها در آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و برنامه‌ریزی برای رفع آن‌ها، ایجاد فرصتی مناسب برای تبادل اطلاعات فنی و تجارب حرفه‌ای بین جوانان و ایجاد انگیزش در جوانان برای کسب مهارت از جمله اهداف مسابقات ملی مهارت است.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/399439/33-درصد-کارآموزان-زنجانی-وارد-بازار-کار-می‌شوند
بستن   چاپ