اخبار محرمانه
فرآیند رسیدگی به بیمه کارگران ساختمانی قزوین تسهیل شد
دوشنبه 21 مهر 1399 - 15:10:34
وزارت رفاه
اخبار محرمانه - مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین از تسهیل در فرآیند رسیدگی به بیمه کارگران ساختمانی و نحوه بررسی شکایات آنها خبر داد.

به گزارش روابط عمومی ادارکل تعاون،کارورفاه اجتماعی رضا گروسی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قزوین افزود: طبق مصوبه کارگروه اصلی قانون موانع اجرایی بیمه کارگران ساختمانی و نحوه مجازات متخلفان، کارگران ساختمانی متقاضی بیمه می توانند از طریق سامانه http://www.samanehrefah.ir نسبت به ثبت‌نام خود اقدام کنند.
وی تصریح کرد: اطلاعات افراد ثبت شده به‌کمک سایر پایگاه‌های اطلاعاتی موجود در بانک داده سامانه (شامل مجوز در دیگر اصناف، کارت بهداشت، وسایل نقلیه عمومی، کارت مهارت فنی، سازمان ثبت احوال و........) اعتبار سنجی شده و درصورت تأیید اولیه، فرد متقاضی از طریق بازرسان و سر بازرس معرفی شده از طرف کانون انجمن های صنفی کارگران ساختمانی کشور مورد بازرسی میدانی قرار گرفته و احراز اشتغال شده و در سامانه ثبت میشوند.
وی بیان کرد: متقاضیانی که در هر کدام از مراحل مذکور رد شده و یا شرایط لازم برای پوشش بیمه اجتماعی را نداشته باشند میتوانند دلایل رد درخواست خود را در سامانه مشاهده نمایند و در صورتی که به این دلایل اعتراض داشته باشند میتوانند صرفاً از طریق سامانه نسبت به ثبت اعتراض و دلایل مرتبط با آن ( از طریق آپلود مدارک در سیستم) اقدام نمایند.
گروسی مدیرکل تعاون،کارورفاه اجتماعی استان قزوین اظهار کرد: به منظور رسیدگی به اعتراضات متقاضیان ،کمیته ای متشکل ازنمایندگان ادارات کل تعاون،کارورفاه اجتماعی ،سازمان تامین اجتماعی، سازمان آموزش فنی وحرفه ای وانجمن صنفی کارگران وکارفرمایان ساختمانی درمعاونت اموراجتماعی اداره کل تشکیل می شود.
درهمین راستا در شش ماهه اول سال به اعتراضات حدود، 600 نفرازکارگران ساختمانی استان رسیدگی شده است.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/399438/فرآیند-رسیدگی-به-بیمه-کارگران-ساختمانی-قزوین-تسهیل-شد
بستن   چاپ