اخبار محرمانه
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اردبیل اعلام کرد: با اجرای طرح اشتغال روستایی بیش از 3 هزار نفر مشغول به کار شدند
دوشنبه 21 مهر 1399 - 12:05:28
وزارت رفاه
اخبار محرمانه - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: با پرداخت 315 میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت بیش از 3 هزار نفر مشغول به کار شدند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل، قاسم رحیمی در بازدید از طرح های اشتغال روستایی با اعلام آغاز فرایند پرداخت مرحله پنجم تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری گفت: سهم استان از محل اعتبارات قانون حمایت از اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری با احتساب منابع نهادهای حمایتی جمعا مبلغ 105 میلیارد تومان خواهد بود.
وی با بیان این که این تسهیلات فقط در مناطق روستایی و بخش های زیر 10 هزار نفر جمعیت قابل پرداخت است، گفت: تاکنون مبلغ 315 میلیارد تومان برای بیش از 3 هزار طرح روستایی در بیش از هزار روستا و بخش زیر 10 هزار نفر جمعیت پرداخت شده است.
دبیر کارگروه اشتغال استان اردبیل با تاکید بر اینکه اهلیت دریافت کنندگان تسهیلات از مهمترین اهداف اعطای تسهیلات است، افزود: سلامت هزینه کرد تسهیلات به صورت مستقیم توسط کمیته نظارت دستگاه های اجرایی و بانک ها، دیوان محاسبات و سازمان بازرسی به صورت مستمر رصده شده و همزمان با فرایند پرداخت تسهیلات هرگونه انحراف و عدم انجام تعهدات توسط صاحبان طرح ها پس ار تذکر تبدیل به دین می شود.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: پس از پالایش طرح های ثبت نام شده در سامانه کارا تعداد نزدیک به 5 هزار طرح به چهار بانک عامل ارسال شد که نزدیک به 3 هزار مورد از این طرح ها موفق به دریافت تسهیلات شدند.
رحیمی با تاکید بر این که شرط ایجاد اشتغال در این طرح فقط بیمه تامین اجتماعی و یا صندوق بیمه روستایی است افزود: با اجرای طرح اشتغال روستایی در استان بیش از 3 هزار نفر مشغول به کار شدند.
وی با بیان این که 65 درصد تسهیلات اعطایی به طرح های جدید است اظهار کرد: مرحله آخر تسهیلات اشتغال روستایی با اولویت طرح های حوزه صنعت و گردشگری پرداخت خواهد شد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اردبیل گفت: متقاضیان جهت پیگیری درخواست خود به سامانه کارا مراجعه کنند.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/399282/مدیرکل-تعاون،-کار-و-رفاه-اجتماعی-اردبیل-اعلام-کرد--با-اجرای-طرح-اشتغال-روستایی-بیش-از-3-هزار-نفر-مشغول-به-کار-شدند
بستن   چاپ