اخبار محرمانه
پرداخت پنج‌ هزار و 709 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال به بانک‌های خوزستان ابلاغ شد
دوشنبه 21 مهر 1399 - 12:05:26
وزارت رفاه
اخبار محرمانه - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان گفت: پرداخت پنج‌ هزار و 709 میلیارد ریال تسهیلات به منظور اجرای طرح‌های اشتغالزای پایدار روستایی به بانک های استان ابلاغ شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان، ارسلان غمگین در حاشیه کارگروه اقتصادی اشتغال و سرمایه گذاری خوزستان با اشاره به ارایه عملکرد اعتبارات قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی در استان اظهار کرد: این اعتبار را چهار بانک توسعه تعاون، کشاورزی، پست بانک و صندوق کارآفرینی امید با هدف پرداخت تسهیلات به طرح‌های اشتغالزای روستایی در پنج مرحله دریافت کردند.
وی افزود: از 10 هزار و 105 طرح ارسالی چهار هزار و 180 طرح تصویب شده است که از این تعداد به سه هزار و 940 طرح تسهیلات پرداخت شده است.
غمگین گفت: پست بانک درصد کمی از اعتبارات در اختیار را پرداخت کرده است. از مجموع یک هزار و 29 میلیارد ریال اختصاصی به این بانک تاکنون حدود 600 میلیارد ریال از آن باقی مانده و به متقاضیان پرداخت نشده است.
وی ادامه‌داد: اعتبارات سهم استان، ابلاغی از سوی بانک مرکزی و وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در تاریخ 27 دی ماه سال 1397، با اعتبار ابلاغ شده به پست بانک و بانک کشاورزی مغایرت دارد.
وی درباره تخصیص نیافتن تسهیلات به برخی از طرح‌های اشتغالزای روستایی خاطرنشان‌کرد: برخی از طرح‌ها مطابق دستورالعمل اشتغال روستایی نمی‌توانند از این تسهیلات برخوردار شوند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان درباره عملکرد کمیته نظارت استان در سال‌های 97، 98 و 99 بیان‌کرد: در کمیته نظارت استان تاکنون عملکرد 19 شهرستان مجددا مورد بررسی قرار گرفته و مطابق شیوه‌نامه مواجهه با مصادیق مغایر با تعهدات متقاضیان، طرح‌های غیر فعال برای استرداد به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند.
وی افزود: تعداد طرح‌های بازدید شده میدانی در سال 97، 662 طرح، در سال 98، 186 طرح و در سال 99 تعداد 138 طرح بوده است که تاکنون 31 طرح به مبلغ 118 میلیارد ریال به طور کامل استرداد شده‌ و به 101 طرح برای جلوگیری از انحراف تذکر داده شده است.
به گفته مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان، تعداد 196 طرح نیز برای استرداد به بانک معرفی شده‌اند.
غمگین پیگیر نشدن بانک‌های عامل در اجرای مصوبات کمیته نظارت استان و بی توجهی برخی فرمانداران به عنوان رئیس کمیته نظارت شهرستان در ایجاد هماهنگی میان دستگاه ها و بانک‌ها در امر نظارت برای تهیه خودرو و حضور نمایندگان ( به ویژه بانک‌ها) در بازدیدهای میدانی را از جمله مشکل های کمیته نظارت استان عنوان کرد.
وی به شرایط خاص به وجود آمده ناشی از بیماری کرونا و نوسان شدید قیمت‌ها، تعطیلی‌مدارس و رستوران‌ها اشاره‌کرد و گفت: بسیاری از واحدهای برخوردار از تسهیلات به ویژه تولیدکنندگان پوشاک تعطیل یا نیمه تعطیل شده‌اند که امر نظارت و تصمیم‌گیری را برای کمیته نظارت سخت کرده است.
غمگین در پایان پیشنهادکرد: بانک‌های عامل پست بانک، کشاورزی، توسعه تعاون و صندوق کارآفرینی امید اعتبار ابلاغی را کتبا به دبیرخانه اعلام کنند و مکاتبه لازم با بانک مرکزی انجام شود؛ همچنین پست بانک اعتبار ابلاغی و طرح‌های ارسال شده به این بانک را تعیین تکلیف کند.
بر اساس این گزارش، پرداخت تسهیلات اشتغال‌زا به سرمایه‌گذاران، کارآفرینان و متقاضیان بخش خصوصی و تعاونی در رسته‌های اولویت‌دار، در سامانه کارا از محل تلفیق منابع صندوق توسعه ملی با موسسات عامل انجام‌ می‌شود.
همه طرح‌های دریافت‌کننده تسهیلات، در چارچوب نظام نظارت، مدیریت و کنترل طرح‌های سرمایه‌گذاری و برای مصرف صحیح منابع و ایجاد اشتغال پایدار نظارت می‌شوند.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/399280/پرداخت-پنج‌-هزار-و-709-میلیارد-ریال-تسهیلات-اشتغال-به-بانک‌های-خوزستان-ابلاغ-شد
بستن   چاپ