اخبار محرمانه
52درصد از دعاوی کارگری لرستان به صورت سازشی حل و فصل شدند
دوشنبه 21 مهر 1399 - 09:34:41
وزارت رفاه
اخبار محرمانه - مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: 52 درصد از دعاوی کارگری و کارفرمایی لرستان طی شش ماهه نخست سال جاری منجر به سازش شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان، علی آشتاب با بیان این ‎ که حفظ و حمایت از واحدهای تولیدی موجود در استان از مهم‌ترین اولویت کاری است، افزود: برطرف کردن دعاوی بین کارگران و کارفرمایان به‌صورت سازشی یکی از مهم‌ترین سیاست ‎ های اتخاذ شده این وزارتخانه است .
وی، به تأثیر سازشی حل و فصل کردن دعاوی اشاره کرد و گفت: این شیوه باعث امکان همکاری کارگر و کارفرما، کاهش فرایند رسیدگی، صرفه جویی در هزینه‌های اداری و سرعت در رسیدگی به شکایات را منجر می‌شود که در شش ماهه نخست سال 1399 تعداد 3 هزار 845 دادخواست از کارگران به اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ارجاع شده که از این تعداد 3 هزار و 240 مورد در هیات‌های بدوی و تجدید نظر منجر به صدور آراء شده است که 52 درصد آرائ صادره در هیئت های تشخیص و حل اختلاف به سازش منجر شده است .
آشتاب با بیان اینکه مراجع حل اختلاف به منظور رسیدگی به اختلافات فردی بین کارفرما و کارگر که ناشی از اجرای مقررات قانون کار و سایر مقررات تبعی، موافقت نامه‌های کارگری و یا پیمان‌های دسته جمعی است، تشکیل شده اند اظهار کرد: در راستای اجرایی کردن این قانون، اداره روابط کار استان لرستان با 18 هیئت تشخیص و 10هیئت حل اختلاف فعالیت می‌کند .
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان لرستان خاطرنشان کرد: ما اعتقاد داریم اختلافات مابین کارگر و کارفرما باید در محیط کار و از طریق تفاهم و توافق حل و فصل شود و بهترین تصمیم توافق خواهد بود که در نهایت این کار موجب جلوگیری از سرگردانی مراجعان، کاهش زمان رسیدگی به پرونده‌ها و تسریع در حل و فصل اختلافات خواهد شد .

http://www.SecretNews.ir/fa/News/399153/52درصد-از-دعاوی-کارگری-لرستان-به-صورت-سازشی-حل-و-فصل-شدند
بستن   چاپ