اخبار محرمانه
بیمه اجتماعی روستاییان خراسان شمالی 3 برابر شد
دوشنبه 7 مهر 1399 - 10:59:55
وزارت رفاه
اخبار محرمانه - مدیر صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان شمالی گفت: چهار هزار و 318 نفر از جامعه روستایی و عشایری استان در نیمه نخست امسال زیر پوشش بیمه اجتماعی قرار گرفتند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه پارسال 3 برابر شده است.

به گزارش روابط عمومی تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی ، محمدرضا غلامزاده مدیر صندوق بیمه کشاورزان و روستاییان و عشایر استان اظهار کرد: پارسال در نیمه نخست سال تنها هزار و 424 نفر از جامعه هدف این طرح در استان خود را بیمه کرده بودند.
وی دلیل این رشد را اطلاع رسانی بیشتر فرهنگ بیمه ای در روستاها و شهرهای زیر 20 هزار نفر، تعیین ضرب الاجل استاندار خراسان شمالی برای زیر پوشش بیمه بردن روستاییان و عشایر و همکاری و مشارکت دهیاران، دستگاه ها و سازمان های مربوط عنوان کرد.
مدیر صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان شمالی با بیان اینکه این صندوق هیچ محدودیتی برای جنسیت ها قائل نیست، افزود: فرهنگ بیمه باید در جامعه نهادینه شود تا تمامی اقشار از این فرصت استفاده کنند.
وی از رسانه ها خواست تا در این زمینه بیشتر اطلاع رسانی کنند .
وی گفت: دولت به بیمه اجتماعی نگاه ویژه ای دارد و تلاش داریم تا تمامی اقشار جامعه روستایی، عشایری و شهرهای زیر 20 هزار نفر از خدمات بیمه ای برخوردار شوند.
غلام زاده با بیان اینکه بیمه شدگان روستایی و عشایری باید تنها چهار ماه حق بیمه بپردازند، افزود: مابقی حق بیمه آنان برای 8 ماه دیگر توسط دولت پرداخت می شود.
گفت: تمامی زنان و مردان متاهل و مجرد ساکن در روستا و مناطق عشایری، کشاورزان، زنبورداران، قالیبافان، و هنرمندان صنایع دستی غیرساکن در روستا و شاغلان فصلی و ساکنان شهرهای زیر 20 هزار نفر، رانندگان حمل بار و مسافر برون شهری، کارکنان مراکز و شرکت های وابسته به سازمان نظام مهندسی، کشاورزی و منابع طبیعی و نظام دامپزشکی می توانند خود را بیمه اجتماعی کنند.
غلام زاده افزود: برای نخستین بار با تلاش‌ و همراهی سازمان برنامه و بودجه، پوشش بیمه‌ اجتماعی رایگان‌ همگانی برای یک میلیون و 400 هزار خانوار روستایی محروم از بیمه اجتماعی در سطح کشور محقق شد و تمامی افراد دارای شرایط پس از پایش به صورت رایگان از خدمات بیمه ای برخوردار خواهند شد.
وی هدف از این طرح را افزایش ضریب پوشش بیمه‌ای در روستاها، جلوگیری از مهاجرت آنها به شهر به‌ منظور قرار گرفتن زیر پوشش بیمه‌ای، ایجاد مهاجرت معکوس و نوعی تأمین آتیه برای روستاییان نام برد.
مدیر صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان شمالی افزود: هم اکنون 2 هزار و 250 نفر از افراد زیر پوشش صندوق مستمری بازماندگی و فوت دریافت می کنند که ماهیانه 10 میلیارد ریال به حساب آنان واریز می شود.
179 هزار نفر از جمعیت روستایی، عشایری و ساکنان شهرهای زیر 20 هزار نفر این استان مشمول بیمه اجتماعی هستند که تاکنون حدود 60 هزار نفر از این جمعیت خود را بیمه اجتماعی کرده اند.
استان خراسان شمالی رتبه پنجم کشور را در ضریب پوشش بیمه ای روستاییان و عشایر دارد.
استان خراسان شمالی 863 هزار نفر جمعیت دارد که حدود 44 درصد آنان در روستاها سکونت دارند و 37 تا 42 درصد اشتغال این استان در حوزه کشاورزی است، 30 هزار نفر از جمعیت این استان نیز عشایر هستند.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/388074/بیمه-اجتماعی-روستاییان-خراسان-شمالی-3-برابر-شد
بستن   چاپ