اخبار محرمانه
تداوم اقدامات تنش‌آفرین آنکارا؛ عملیات هلی‌برن ترکیه در شمال عراق
دوشنبه 7 مهر 1399 - 10:59:24
اخبار محرمانه - فارس / منابع آگاه نظامی کُرد از عملیات هلی برن نیروهای نظامی ترکیه در 9 نقطه مرزی داخل منطقه کردستان و آغاز درگیری شدید با عناصر پ.ک.ک خبر دادند.
یک منبع آگاه کُرد از هلی‌برن ارتش ترکیه در نقاط مرزی در داخل منطقه کردستان بامداد امروز (دوشنبه - 28 سپتامبر) درگیری با نیروهای حزب کارگران کردستان خبر داد.
این منبع در گفت‌وگو با وبگاه «شفق نیوز» عراق، تصریح کرد: هلی برن نیروهای ترکیه در نه منطقه مرزی واقع در ناحیه «باتیفا» در شمال شهرستان «زاخو» و روستاهای نزوری، سویلی، کشانی، بیربلاوبانکی، شیلانه، ریسی، افلهه و شیدنی صورت گرفت در پی آن حملات توپخانه‌ای و درگیری‌های مسلحانه با عناصر پ.ک.ک آغاز شد.
یک منبع آگاه نظامی کُرد در گفت‌وگو با پایگاه خبری «المستقله» عراق نیز این خبر را تایید کرد و گفت که عملیات هلی‌برن ترکیه در 9 روستای مرزی عراق صورت گرفت.
خبرگزاری رسمی عراق (واع) نیز از اقدام هواپیماهای ترکیه مبنی بر بمباران برخی مناطق در منطقه کردستان عراق خبر داد و نوشت که جنگنده‌های ترکیه برخی مناطق در اطراف روستاهای ناحیه باتیفا را هدف قرار دادند.
بنا بر این گزارش یک موشک نیز در روستای «رویسی»، به نزدیکی منزل یکی از ساکنان اصابت کرد که خسارات مادی زیادی تحمیل کرد، اما این حمله هیچ خسارت جانی نداشت. با این حال، این حمله ترکیه موجی از هراس و وحشت را برای ساکنان و شهروندان این مناطق به همراه داشت.
از اواسط ژوئن 2020، تحت عنوان دو عملیات گسترده با نام «پنجه عقاب» و «پنجه ببر»، ترکیه حملات گسترده‌ای را علیه عناصر حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک)، در داخل خاک شمال عراق آغاز کرده که تاکنون موجب خسارات مالی و جانی متعدد و تخلیه بسیاری از روستاهای مرزی منطقه کردستان شده است. این امر با اعتراض و محکومیت اربیل و دولت مرکزی عراق همراه شد و بغداد حتی سفیر ترکیه را فراخواند اما آنکارا تا به این لحظه عملیات نظامی در خاک عراق را متوقف نکرده است.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/388059/تداوم-اقدامات-تنش‌آفرین-آنکارا؛-عملیات-هلی‌برن-ترکیه-در-شمال-عراق
بستن   چاپ