اخبار محرمانه
سفر مهم رئیس شورای مصالحه افغانستان به پاکستان
دوشنبه 7 مهر 1399 - 10:59:19
اخبار محرمانه - تسنیم / عبدالله عبدالله به منظور ملاقات با مسئولین سیاسی و نظامی کشور پاکستان در راس هیاتی بلندپایه راهی اسلام آباد شد.
وی که در راس یک هیات بلند پایه سیاسی راهی پاکستان شده با «عارف علوی» رئیس جمهور، «عمران خان» نخست وزیر، «شاه محمود قریشی» وزیر خارجه و «ژنرال قمر جاوید باجوا» فرمانده ارتش پاکستان دیدار خواهد کرد.
سفر عبدالله عبدالله تا 30 سپتامبر به طول خواهد انجامید و کارشناسان بر این باورند که سفر وی اهمیت بسیار زیادی برای پیشرفت مذاکرات صلح افغانستان خواهد داشت.
این نخستین سفر عبدالله عبدالله به پاکستان است که به عنوان رئیس شورای مصالحه افغانستان انجام می شود.
وزارت خارجه پاکستان در بیانیه‌ای پیش از سفر عبدالله عبدالله اعلام کرد: اسلام آباد و کابل روابط بسیار عمیق استراتژیک، تاریخی، اعتقادی و فرهنگی دارند که برای هر دو کشور حائز اهمیت بسیار است.
طبق اعلام این وزارت خانه پاکستان از روند صلح افغانستان و به نتیجه رسیدن مذاکرات بین طرفین افغانستانی حمایت می کند و تمام تلاش خود را برای به سرانجام رسیدن مذاکرات انجام خواهد داد.
گفتنی است پیش از این نیز نمایندگان طالبان به پاکستان سفر کرده و با سران این کشور دیدار و گفتگو کرده بودند.
پاکستان طی دو سال اخیر با تغییر رویکرد خود اعلام کرد: دیگر حاضر نیست در جنگ افغانستان با آمریکا همراهی کند و تنها برای مذاکرات و صلح در این کشور فعالیت انجام خواهد داد.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/388058/سفر-مهم-رئیس-شورای-مصالحه-افغانستان-به-پاکستان
بستن   چاپ