اخبار محرمانه
پلوسی پروژه انتخاب رئیس‌جمهور در صورت تساوی آرا را کلید زد
دوشنبه 7 مهر 1399 - 10:59:06
اخبار محرمانه - ایسنا / براساس گزارش‌ها، رئیس دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا در حال آماده‌سازی قانونگذاران این کشور برای سناریوی تساوی دونالد ترامپ و جو بایدن در بخش آرای الکترال در انتخابات ریاست جمهوری نوامبر و مجبور شدن این مجلس به تصمیم‌گیری درباره نتیجه انتخابات است.
به نقل از پایگاه خبری هیل، نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا یکشنبه در نامه‌ای به دموکرات‌های مجلس نمایندگان هشدار داد، یک چنین سناریویی دربردارنده این است که هر یک از هیات‌های نمایندگان 50 ایالت آمریکا در مجلس نمایندگان تنها یک رای در این فرآینده داشته باشند و به دموکرات‌ها تاکید کرده که با نزدیک شدن به موعد برگزاری انتخابات ماه نوامبر استراتژی خود را تغییر دهند.
طبق گزارش نشریه پولتیکو، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در نامه خود آورده است: قانون اساسی تصریح می‌دارد که یک نامزد انتخابات ریاست جمهوری باید اکثریت آرای هیات‌های نمایندگی ایالات را برای کسب پیروزی به دست بیاورد. ما باید به این اکثریت هیات‌های نمایندگی دست یابیم یا نگذاریم جمهوری‌خواهان این کار را کنند.
نتیجه تساوی در بخش آرای الکترال می‌تواند در نتیجه چند سناریو اتفاق بیفتد؛ از جمله اینکه هیچ کاندیدایی نتواند به 270 رای الکترال به دلیل جمع کل آرا دست یابد؛ یا در نتیجه رویگردانی نمایندگان کالج الکترال؛ یا نمایندگان الکترال به نامزدی که در ایالتشان پیروز شده است، رای ندهند.
گزارش شده که از سال 1968 تاکنون هیچ نماینده‌ای به نامزدی که در ایالتش در جایگاه دوم قرار گرفته رای نداده است اما در سال 2016 چند تن از این نمایندگان کالج الکترال اصلا از رای دادن خودداری کردند و تعدادشان نیز به طرزی غیرعادی بالا بود.
در حال حاضر جمهوری‌خواهان کنترل کلی 26 هیات نمایندگی ایالتی را در اختیار دارند، در حالی که این میزان برای دموکرات‌ها 23 مورد است. هیات نمایندگی پنسیلوانیا به طور برابر تقسیم شده است. هر دوی این ارقام می‌تواند در ماه نوامبر تغییر شدید پیدا کند چرا که کل 435 کرسی نمایندگان دارای حق رای در مجلس نمایندگان در معرض انتخاب قرار می‌گیرند.
وقتی مردم در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا رأی می‌دهند، در واقع با این رأی به نمایندگانشان در کالج الکترال که شامل 538 عضو است، حکم می‌کنند که به چه‌ کسی رای دهند. یعنی نمایندگان کالج الکترال از خودشان حق رأی ندارند و رایشان نمادین است و متعلق به نامزدی است که مردم همان ایالت او را انتخاب کرده‌اند. مثلا اگر مردم فلوریدا شخصی را انتخاب می‌کردند، نمایندگان آنها در کالج الکترال نمی‌توانستند با اختیار خودشان مثلا به فرد دیگری رای دهند.
اینکه هر ایالت چه تعداد نماینده در کالج الکترال دارد به جمعیت آن ایالت و نسبت آن به کل کشور بستگی دارد. ایالت‌های پرجمعیتی مانند کالیفرنیا، تگزاس، نیویورک، فلوریدا، پنسیلوانیا و ایلینوی که بیشترین جمعیت را در میان ایالت‌های آمریکا دارند، بیشترین آرای الکترال را هم به‌ خود اختصاص داده‌اند.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/388052/پلوسی-پروژه-انتخاب-رئیس‌جمهور-در-صورت-تساوی-آرا-را-کلید-زد
بستن   چاپ