اخبار محرمانه
حمله پلیس آمریکا به معترضان در شهر لوئیزویل
شنبه 5 مهر 1399 - 23:17:16
اخبار محرمانه - ایرنا / پلیس شهر لوئیزویل آمریکا برای سرکوب اعتراضات به نژاد پرستی در این شهر روش خود را تغییر داده و برخلاف گذشته در نیمه‌های شب به معترضان حمله کرده و به طور گاز انبری آنان را بازداشت می‌کند.
رسانه‌های محلی لوئیزویل شنبه نوشتند، با گذشت یک هفته از تبرئه پلیس قاتل شهروند سیاه پوست لوئیزویل، معترضان همچنان به طور شبانه روز در خیابان‌ها حضور یافته و نسبت به این حکم ناعادلانه فریاد اعتراض سر می‌دهند.
نیروهای پلیس نیز با تغییر تاکتیک سرکوب اعتراضات، در نیمه‌های شب معترضان را محاصره کرده و شماری از آنان را بازداشت می‌کنند.
به گزارش روزنامه کوریر ژورنال، در نیمه شب گذشته وقتی معترضان به خیابان 121 رسیدند، 50 نیروی پلیس آنان را محاصره و مجبور کردند بر روی زمین دراز بکشند و به بهانه تخلف از قانون منع آمد و رفت 15 تن را بازداشت کردند.
به گزارش رسانه‌های محلی با گذشت یک هفته از آغاز اعتراضات به حکم ناعادلانه دادگاه کنتاکی روز به روز به شمار نیروهای پلیس در این شهر افزوده می‌شود.
با تبرئه پلیس قاتل در لوئیزویل، اعتراضات سراسری مردم آمریکا به بی عدالتی و مخالفت با رفتاری نژادپرستانه از روز چهارشنبه به شدت افزایش یافته و هم اکنون شهرهایی مانند لس آنجلس، سیاتل، پورتلند و سن دیگو هم اکنون شاهد اعتراضات مردمی است.
دادگاه ایالتی کنتاکی روز چهارشنبه پلیسی را که در قتل «برونا تیلور» دختر سیاهپوست 26 ساله در شهر لوئیزویل دست داشت، تبرئه کرد.
تیلور در 31 ماه مارس (12 فروردین) توسط سه مأمور لباس شخصی پلیس در مقابل خانه‌اش به ضرب گلوله کشته شد.
به دنبال اعلام نظر دادگاه ایالتی کنتاکی، تظاهراتی در شهرهای نیویورک، واشنگتن و لس‌آنجلس برگزار شد اما کانون اصلی این اعتراضات، شهر لوئیزویل در ایالت کنتاکی بود که با حضور هزاران نفر برگزار شد.
این تظاهرات به درگیری میان معترضان و پلیس انجامید و نیروهای پلیس برای مقابله با اعتراض‌کنندگان از گاز اشک‌آور و نارنجک‌های صوتی استفاده کردند.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/386912/حمله-پلیس-آمریکا-به-معترضان-در-شهر-لوئیزویل
بستن   چاپ