اخبار محرمانه
محققان روس به آنتی بیوتیک طبیعی دست یافتند
پنجشنبه 3 مهر 1399 - 04:00:00
اخبار محرمانه - محققان روس یک آنتی بیوتیک طبیعی یافته اند که مقاومت بیماری های مختلف را از بین می برد.
به گزارش مشرق ب ه نقل از اسپوتنیک، محققان دانشگاه تیومن روسیه برای نخستین بار یک آنتی بیوتیک طبیعی یافته اند که قدرت تاثیرگذاری فراگیری دارد و می تواند بر مقاومت پاتوژن ها در برابر داروها غلبه کند.
در حقیقت این ماده با عفونی ترین بیماری هایی مقابله می کنند که به وسیله باکتری ها و قارچ ها در بدن انسان و حیوانات به وجود آمده اند.
این پژوهش در «ژورنال بیوشیمی کاربردی و میکروبیولوژی» منتشر شده است. به گفته محققان دانشگاه تیومن یکی از چالش های صنعت داروسازی در دنیای امروز جستجو برای آنتی بیوتیک های طبیعی است که بتوانند با مقاومت در برابر داروهای مختلف یا ارگانیسم هایی مقاوم در برابر داروها مقابله کنند.
آنها در تحقیق خود قارچ مسیلیومEmericellopsis alkalina ایزوله و توانایی پپتیدی به نام Emericellipsin A برای از بین بردن مقاومت در برابر آنتی بیوتیک را نشان دادند. به طور دقیق تر این ماده، قابلیت باکتری برای ایجاد بیوفیلم هایی که از عوامل اصلی مقاومت در برابر آنتی بیوتیک هستند را مهار می کند.
مولفان این پژوهش معتقدند تاثیر درمانی این ماده جهانی است و نه تنها روی باکتر ی های MDR و XDR تاثیرگذار است بلکه تقریبا هرگونه یوکاریوت پاتوژنیک مانند قارچ های میسیلیایی و مخمر نیز در برابر Emericellipsin A آسیب پذیر هستند.
آنها معتقدند این ماده به مقابله با پاتوژن های مختلف از جمله تومورها و انواع عفونت های باکتریایی و قارچی کمک می کند.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/384447/محققان-روس-به-آنتی-بیوتیک-طبیعی-دست-یافتند
بستن   چاپ