اخبار محرمانه
عبدالله عبدالله: هیات‌های مذاکره کننده به پیشرفت‌هایی دست‌یافته‌اند
چهارشنبه 2 مهر 1399 - 18:52:38
اخبار محرمانه - ایرنا / عبدالله عبدالله رئیس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان با اشاره به گفتگوهای صلح در دوحه قطر گفت که هیات‌های مذاکره‌کننده دولت افغانستان و طالبان در گفتگوها به پیشرفت‌هایی دست‌یافته‌اند و این برای شروع یک گام مهم است.
صفحه فیسبوک شورای عالی مصالحه ملی افغانستان با اعلام این مطلب افزود: عبدالله امروز در دیدار با شماری از نمایندگان زنان و جامعه مدنی در کابل گفت که باید از هر گزینه ای برای دست یافتن به صلح پایدار و باعزت برای پایان بخشیدن به جنگ و خشونت استفاده شود.
رئیس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان تاکید کرده که باید دو طرف مذاکره بکوشند تا روی آنچه که برای آینده بهتر افغانستان مفید است، توافق کنند.
او گفت:« راه دشوار، اما درست است. در چنین حالتی وحدت و یکصدایی مردم و حکومت افغانستان در علمکرد هیات مذاکره‌کننده حکومت نقش تعیین‌کننده دارد.»
نشست اولیه برای آغاز گفت‌وگوهای بین‌افغانستانی روز شنبه 22 شهریور با حضور وزیر خارجه آمریکا، مقام‌های قطری و نمایندگان حدود 30 کشور و سازمان‌های جهانی به صورت حضوری و یا آنلاین آغاز شده و در حال برگزاری است.
در مراسم افتتاحیه این نشست در دوحه، «عبدالله عبدالله» رئیس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان گفت که طرفین می خواهند سرانجام به چندین دهه خونریزی پایان دهند و به صلح پایدار برسند. مذاکره کننده اصلی طالبان نیز تأکید کرد که توافق صبر زیادی طلب می کند.
این اولین بار است که دولت افغانستان و طالبان بر سر یک میز می نشینند.
عبدالله عبدالله هنگام سفر به دوحه در فرودگاه حامد کرزی گفت که امیدوار است آغاز مذاکرات میان افغان‌ها تحولی بزرگ و تاریخی باشد.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/384124/عبدالله-عبدالله--هیات‌های-مذاکره-کننده-به-پیشرفت‌هایی-دست‌یافته‌اند
بستن   چاپ