اخبار محرمانه
هشت داعشی در بغداد دستگیر شدند
سه شنبه 1 مهر 1399 - 19:21:29
اخبار محرمانه - ایرنا / نیروهای سازمان اطلاعات عراق در عملیات شناسایی و پیگیرد عناصر تروریستی، موفق به دستگیری هشت «داعشی» در بغداد پایتخت این کشور شدند.
سازمان اطلاعات عراق امروز (سه شنبه) در بیانیه‌ای اعلام کرد که شماری از مظنونان تحت تعقیب را در پرونده‌های مختلف در بغداد دستگیر کرده که در میان آنها هشت تن از عناصر تروریستی داعش شناسایی و به دام افتادند.
در این بیانیه آمده است که نیروهای سازمان اطلاعات عراق به نمایندگی از پلیس اطلاعات فدرال در وزارت کشور، عملیاتی را برای اجرای احکام بازداشتی صادر شده، توسط قوه قضائیه در مناطق جداگانه پایتخت انجام دادند.
در اجرای این عملیات، هشت تروریست تحت تعقیب (طبق ماده 4 تروریسم) به دلیل وابستگی به گروه داعش دستگیر شدند.
بر اساس گزارش منابع عراقی در یک ماه گذشته با اجرای چندین عملیات اطلاعاتی دست‌کم یکصد تروریست داعشی در استان‌های مختلف این کشور دستگیر شده‌اند.
در یکی از مهمترین این عملیات، 15 شهریور گذشته 24 تروریست تحت تعقیب در استان شمالی «نینوا» بازداشت شدند.
همچنین در این مدت چند سرکرده اصلی داعش در استان‌های «دیاله، بغداد، صلاح الدین، الانبار و کرکوک» به دام افتادند.
عراق پس از سه سال جنگ خونین، در پایان سال 2017 پیروزی بر گروه تروریستی داعش را اعلام کرد، با این حال بقایای این گروه تروریستی همچنان قادر به حمله به نیروهای امنیتی و شهروندان در مناطق دور افتاده در شمال، شرق و غرب این کشور هستند.
استان‌های دیاله، کرکوک، نینوا، صلاح الدین و الانبار از کانون‌های فعالیت و تحرک عناصر گروه تروریستی داعش در عراق به شمار می‌رود.
نیروهای «الحشد الشعبی» و ارتش عراق در چهار ماه گذشته که بی‌سابقه‌ترین حملات داعش پس از سال 2017 توصیف شده، ده‌ها عملیات نظامی علیه تروریست‌ها انجام داده‌اند.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/383357/هشت-داعشی-در-بغداد-دستگیر-شدند
بستن   چاپ