اخبار محرمانه
ادعای رسانه‌های صهیونیستی درباره پیشرفت تل‌آویو و سودان در عادی‌سازی روابط
سه شنبه 1 مهر 1399 - 00:35:35
اخبار محرمانه - فارس / رسانه‌های رژیم صهیونیستی مدعی شدند در تماس‌ها میان تل‌آویو و سودان برای مهیا کردن مسیر عادی سازی روابط با پیشرفت حاصل شده است.
شبکه خبری المیادین به نقل از رسانه‌های رژیم صهیونیستی خبر داد که تماس‌ها میان تل‌آویو و سودان برای مهیا کردن مسیر عادی‌سازی روابط با پیشرفت‌هایی همراه بوده است.
از سوی دیگر رسانه‌های رژیم صهیونیستی خبر دادند که یک مرکز حامی منافع رژیم صهیونیستی پیش از عادی سازی روابط با بحرین،‌ در این کشور عربی حاشیه خلیج فارس فعالیت داشته است. 
این رسانه‌ها خبر دادند که احتمالا این مرکز به عنوان محل سفارت رژیم صهیونیستی در منامه به فعالیت بپردازد.
قرار بود امروز (دوشنبه) در شهر ابوظبی نشستی با حضور نمایندگان آمریکا، سودان و امارات برای بررسی توافق سازش میان سودان و رژیم صهیونیستی برگزار شود.
بر اساس گزارش رسانه‌ها، در این نشست پیش‌بینی می‌شود «میگل کوریا»رئیس بخش خلیج فارس و شمال آفریقا در شورای امنیت ملی کاخ سفید نیز حضور یافته است؛ او از مهم‌ترین طراحان توافق سازش میان امارات و رژیم اسرائیل بود.
«عبدالفتاح البرهان» ئیس شورای حاکمیتی سودان شب گذشته در رأس هیأتی وارد امارات شد و در بیانیه‌ شورای حاکمیتی سودان آمده است که هیأت سودانی قرار است با تیمی از دولت آمریکا بدون اشاره به هویتشان دیدار کند.
قرار است طرف سودانی با آمریکایی‌ها بر سر حذف نام سودان از کشورهای حامی تروریسم و بخشش بدهی‌های سودان به آمریکا و تشویق دیگر کشورها برای بخشش طلب خود رایزنی کند.
در همین راستا روزنامه سودانی «السیاسی» نیز نوشت که عبدالفتاح البرهان در این سفر شروطی از جمله، پرداخت 10 میلیارد دلار به عنوان کمک نقدی، حذف فوری سودان از لیست کشورهای حامی تروریسم، تضمین برای عدم تحریم یا مجازات سودان در آینده و سرمایه‌گذاری آمریکا در بخش کشاورزی، صنعت و راه‌‌آهن را در مقابل سازش با تل آویو مطرح کرده است.
وبسایت عبری واللا و آکسیوس نیز نوشته‌اند که در صورت موافقت آمریکا با شروط سودان، پیش‌بینی می‌شود طی روزهای آتی بیانیه عادی‌سازی روابط میان سودان و اسرائیل صادر شود و به احتمال زیاد هم واشنگتن با شروط خارطوم موافقت خواهد کرد.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/382822/ادعای-رسانه‌های-صهیونیستی-درباره-پیشرفت-تل‌آویو-و-سودان-در-عادی‌سازی-روابط
بستن   چاپ