اخبار محرمانه
گوناگون/ معبد عجیب فراعنه
دوشنبه 31 شهريور 1399 - 14:50:05
اخبار محرمانه - لست سکند /دره پادشان مصر مملوء از معابد فراعنه ای‌ست که باعث شهرت امروزی مصر شده‌اند. حدود 500 سال پیش این ناحیه غربی در رود نیل منطقه خاک‌سپاری قدرتمندترین مردان مصر بود. معابد سنگی بین قرون 11-16 قبل از میلاد در این مکان ساخته شدند و باستان شناسان هنوز در حال یافتن معابد جدید هستند. با اینکه تعداد کمی از این معابد برای عموم بازگشایی‌شده، اما سازمان گردشگری مصر شرایطی را فراهم کرده که بتوان با یک تور مجازی از داخل برخی از این معابد دیدن کرد.
رامسس ششم نبمارتر مریامون، پنجمین فرعون از بیستمین سلسله مصر بود. او در اواسط تا اواخر قرن 12 قبل از میلاد به مدت 8 سال در مصر حکومت می‌کرد و پس از مرگش او را در معبدی قرار دادند که باستان شناسان آن را KV9 می‌نامند. جالب است بدانید که رامسس ششم این معبد را برای خود نساخته بود، بلکه از معبد رامسس پنجم که برادرزاده‌اش بود و قبل از او حکومت می‌کرد استفاده کرد!
او پس‌ از آنکه برادرزاده‌اش را به معبد دیگری انتقال داد، خود از معبد او استفاده کرد. اما قبل از این کار رامسس ششم برخی تغییرات را در آن اعمال کرد. مثلاً معبد را کمی بزرگ‌تر کرد و دکوراسیون داخلی آن را تغییر داد. امروزه به لطف یک تور مجازی می‌توانیم از هیبت این فضای داخلی لذت ببریم. طرح ارائه‌ شده بسیار شبیه نمونه اصلی است و شامل مجموعه‌ای راهرو است که درنهایت به یک اتاق اصلی برای دفع فرعون ختم می‌شود.
راهروی اول با تصاویری از رامسس ششم در کنار اوسیریس که خدای جهان زیرین و جهان دوم است طراحی ‌شده است. در ابتدا این دیوارها منقوش به نقش رامسس پنجم بود اما رامسس ششم این تصاویر را با تصاویر خود جایگزین کرد. در راهروهای دیگر متون خاصی درباره هدایت روح به جهان دیگر قبل از دفن شدنش نوشته ‌شده است.
در تاریخ سفر کنید و به لطف این برنامه سه‌بعدی در مصر باستان غوطه ورشوید و نگاهی بیاندازید به آنچه که قرار است در یک سفر مجازی به معبد رامسس ششم در مصر داشته باشید.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/382388/گوناگون--معبد-عجیب-فراعنه
بستن   چاپ