اخبار محرمانه
سرمقاله جام جم/ هیچ تهدیدی را بی‌پاسخ نمی‌گذاریم
يکشنبه 30 شهريور 1399 - 09:56:36
اخبار محرمانه - جام جم / « هیچ تهدیدی را بی‌پاسخ نمی‌گذاریم » عنوان سرمقاله روزنامه جام جم نوشته علی سعیدی(رئیس دفتر عقیدتی و سیاسی فرمانده کل قوا) است که می‌توانید آن را در ادامه بخوانید:
 جمهوری اسلامی ایران از ابتدا سیاست‌های ثابت و استواری در عرصه داخلی و بین‌المللی داشته است. این سیاست‌های اصولی در عرصه‌های منطقه‌ای هم شفاف و روشن است. ایران به‌صراحت اعلام کرده از آرمان‌های مردم فلسطین دفاع می‌کند و مخالف رژیم‌صهیونیستی است. همچنین جمهوری اسلامی ایران به صورت رسمی، حضور مستشاری و فکری خود را در سوریه اعلام کرده و از سویی دیگر، در عراق هم به صورت آشکار به کمک مردم عزیز عراق برای مقابله با جریان افسارگسیخته داعش شتافته است.
 در سفری که به کاظمین داشتم در دیدار با برخی از نیروهای حشدالشعبی، آنها مهم‌ترین عامل پیروزی مردم عراق بر داعشیان را حضور جمهوری اسلامی ایران،‌ هوشمندی مرجعیت و پایمردی مردم عراق عنوان کردند. شاخص‌ترین فرد برای مقابله با تروریست‌های داعشی،‌ شهید سپهبد سلیمانی بود که در همه عرصه‌های دفاع و مقابله با ظلم و ستم جنگید و با صراحت از خیانت و جنایت آمریکایی‌ها گفت؛ بنابراین براساس سیاست‌های اصولی جمهوری اسلامی ایران، کشورمان هیچ نیازی به پنهانکاری برای فعالیت در عرصه‌های بین‌المللی ندارد. این‌که مقامات کاخ‌سفید، ایران را به دخالت در امور داخلی سایر کشورها یا سوءقصد به یک سفیر آمریکایی در یکی از کشورها متهم می‌کنند اساسا هیچ شانیت و تناسبی با فعالیت‌های جمهوری اسلامی ایران ندارد.
این همان نکته‌ای است که در صحبت‌های سردار سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز به آن اشاره شد. بیان این اظهارات و اتهامات از سوی آمریکایی‌ها ناشی از آن است که مقامات ایران را با کارگزاران خودشان مقایسه می‌کنند. آمریکایی‌ها به پنهانکاری و خیانت و جنایت شهره‌اند و نوع رفتار آنها براساس معیارهای دوگانه‌ای است که دارند. این اظهارات ناشی از آن است که آمریکایی‌ها در عرصه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی باخته‌اند. آنها مدت‌ها گمان می‌کردند اراده سیاسی آنها در کشورهای دیگر تاثیرگذار است، اما در شرایط فعلی به‌شدت اعتبار آمریکا رو به کاهش نهاده و آنها مجبورند از کلاه عادی‌سازی روابط امارات و بحرین با رژیم‌صهیونیستی برای خود نمدی ببافند و کشور کوچکی مثل دومینیکن را برای پیشبرد اهداف سیاسی خود در شورای امنیت به یاری بطلبند. آمریکایی‌ها قدرت رقابت در عرصه‌های بین‌المللی را از دست داده‌اند و افکار عمومی شاهد انتقال قدرت از غرب به شرق است.
 حتی مقامات آمریکایی که کارنامه ضعیفی در حوزه مقابله با کرونا دارند و به‌واسطه اوج‌گیری اعتراضات در این کشور با مشکلات مهمی در حوزه‌های امنیتی و سیاسی و اجتماعی مواجهند، آن‌قدر در حل معضلات داخلی دست و پای خود را گم کرده‌اند که با پریشان‌گویی، جمهوری اسلامی ایران را به دخالت در انتخابات آمریکا متهم می‌کنند. ایران امروز یکی از تاثیرگذارترین کشورهای منطقه است و با شفافیت و صراحت در مسیر اجرایی کردن سیاست‌های انقلابی گام برخواهد داشت و هیچ تهدیدی را بی‌پاسخ نمی‌گذارد.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/381269/سرمقاله-جام-جم--هیچ-تهدیدی-را-بی‌پاسخ-نمی‌گذاریم
بستن   چاپ